تکذیب حفاری غیرمجاز "سلطان محمود" بندرآباد در سال جدید

ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تخریب و حفاری غیرمجاز بقعه تاریخی سلطان محمود بندر اباد در سال جدید را تکذیب کرد.

«علی اصغر صمدیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که اخیرا هیچ اقدام غیرمجازی در خصوص بنای سلطان محمود بندرآباد انجام نشده است، اظهار کرد: خوشبختانه این بنای تاریخی در سال 1400 دستخوش هیچ تخریب و حفاری غیرمجازی در سال جدید نشده است.

وی با تکذیب برخی از شایعات ایجاد شده در خصوص تغییرات جدید در این بنا گفت: هیچ گزارشی از سوی یگان حفاظت مبنی بر تخریب این بنای نفیس در یزد نداشتیم.

معاون میراث فرهنگی یزد با بیان این که تخریب‌ها متعلق به چند ماه گذشته است، گفت: قبلا نیز حفاری غیرمجازی انجام و کتیبه‌هایی دزدیده شد که خوشبختانه تمام کتیبه‌ها مولاژ بودند و سارقان رو دست خوردند.

صمدیانی خاطرنشان کرد: چند سال گذشته نیز تنها کتیبه سرقت رفته از این بنا کشف شد و در حال حاضر هیچ حفاری و سرقت جدیدی بر این بنا سایه نینداخته است.

خبرنگار ایسنا طی ارتباطی که با تعدادی از متولیان اشکذر از جمله فعالان میراث فرهنگی و یکی از اعضای شورای شهر داشته است، متوجه شد بنا دستخوش تغییرات جدیدی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …