ثبت‌نام ۱۱۰ هزار نفر برای رقابت در ۹ دسته شغلی/شرایط حضور اتباع غیر ایرانی

دبیر پنجمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان اینکه در این دوره از آزمون استخدامی ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: داوطبان از ۲۰ شهریورماه به مدت ۹ روز برای استخدام در شرکت‌های فناور و دانش بنیان و بخش خصوصی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

محمدحسین قمری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با پایان یافتن زمان ثبت نام پنجمین دوره آزمون استخدامی ۱۱۰ هزار نفر برای شرکت در آن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد شرکت کننده در ۲۲۰ عنوان شغلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، خاطر نشان کرد: بخش تکمیل ثبت نام در این آزمون برای داوطلبان از هفته آینده باز خواهد شد و در این بخش داوطلبان می‌توانند سوابق تحصیلی و سوابق کاری خود را بارگذاری کنند.

قمری اضافه کرد: ذیل عناوین شغلی که در دفترچه راهنمای این آزمون آمده است، داوطلبان می‌توانند شایستگی‌های خود را در گروه‌های شغلی مرتبط اعلام کنند.

دبیر پنجمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی با تاکید بر اینکه سرفصل آزمون استخدامی، بر اساس شایستگی‌های هر گروه شغلی است، یادآور شد: به عنوان مثال اگر فردی در گروه شغلی حسابداری اعلام کند که با نرم افزارهای خاص این گروه آشنا است، محتوای آزمون از همین شایستگی‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هر دسته شغلی این آزمون در یک روز برگزار خواهد شد، گفت: از آنجایی که ۹ دسته شغلی و ۲۲۰ عنوان برای این آزمون تعریف شده است،  هر دسته شغلی در یک روز برگزار می‌شود و این آزمون طی ۹ روز برگزار خواهد شد تا داوطلبانی که در دو دسته شغلی شرکت کردند، زمان کافی داشته باشند.

قمری با بیان اینکه این آزمون ۴ گزینه همراه با نمره منفی است، ادامه داد: داوطلبان بعد از کسب امتیازات لازم از آزمون چهار گزینه وارد مرحله مصاحبه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بر  اساس مصوبات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین آزمون استخدامی بخش خصوصی کشور به منظور  جانمایی و تأمین سرمایه انسانی کارآمد شرکت‌ها و سازمان‌های موفق صنعتی، تجاری، فناور و دانش بنیان و همچنین ایجاد شرایط  مناسب شغلی برگزار می‌شود.

در پنجمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی (سال ۱۴۰۰) برای استخدام بیش از ۲۳۰۰۰ نفر در ۴۳۰۰ شرکت و سازمان متقاضی برنامه ریزی شده است.

این دسته‌های شغلی به این شرح است:

دسته شغلی بازاریابی و فروش شامل مشاغل فروشنده، کارشناس فروش، کارشناس دیجیتال‌مارکتینگ و ۱۴ شغل دیگر

دسته شغلی سلامت شامل مشاغل تکنسین آزمایشگاه، کارشناس صنایع‌غذایی، کارشناس HSE و ۶ شغل دیگر

دسته شغلی فناوری‌ اطلاعات شامل مشاغل اپراتور رایانه، کارشناس فناوری اطلاعات، مدیر ارشد فنی(CTO) و ۳۱ شغل دیگر

دسته شغلی فنی و اجرایی شامل مشاغل حفاظت فیزیکی و نگهبان، راننده خودرو و کامیونت، تکنسین فنی و تاسیسات و ۱۰ شغل دیگر

دسته شغلی کارشناسی و ارائه خدمات شامل مشاغل کارشناس کنترل‌کیفیت، دستیار وکیل، پژوهشگر و ۱۳ شغل دیگر

دسته شغلی مالی، اداری و حقوقی شامل مشاغل کارمند اداری، متصدی امور بانکی، حسابدار و ۲۱ شغل دیگر

دسته شغلی مدیریتی شامل مشاغل مدیر اداری، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و ۲۵ شغل دیگر

دسته شغلی مهندسی شامل مشاغل مهندس عمران، مهندس برق، مهندس کامپیوتر-نرم افزار و ۵۱ شغل دیگر

دسته شغلی هنر، رسانه و آموزش شامل مشاغل گرافیست، مشاور تحصیلی، مترجم/مدرس زبان انگلیسی و ۲۳ شغل دیگر.

داوطلبان بعد از ثبت نام در این آزمون در روز ۲۳ مرداد ماه جاری نسبت به تکمیل ثبت نام و آزمون‌های شخصیت شناسی اقدام خواهند کرد. این آزمون از روز ۲۰ شهریور ماه به مدت ۹ روز برگزار خواهد شد و نتایح آن در ۸ آبان ماه امسال اعلام می‌شود.

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی، برخورداری از توانایی جسمی و روانی لازم و متناسب با شغل انتخابی و دارا بودن حداقل ۱۵ سال از شروط عمومی پذیرش داوطلبان این آزمون است.

علاوه بر اینها داوطلبان باید تابعیت ایران داشته باشند، ولی بر اساس مصوبه شماره ۱۶۴۷/الف-۱۳ معاونت علمی، اتباع غیر ایرانی می‌توانند با ارسال اسناد اقامت قانونی به دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی اقدام به ثبت نام در این آزمون کنند.

افراد استخدام شده در دوره‌های پیشین این آزمون نیز می‌توانند با هدف ارتقای شغلی در این آزمون ثبت نام کنند، ولی در فرایند معرفی به فرصت‌های شغلی پنجمین دوره آزمون، نسبت به برگزیدگان دوره جدید در اولویت پایین‌تری قرار می‌گیرند.

مواد آزمون شامل “آزمون‌های شخصیت شناسی”، “شایستگی‌های الزامی”، “شایستگی‌های انتخابی” و “شایستگی‌های عمومی” است.

تمامی سؤالات آزمون دارای نمره منفی است، به این صورت که به ازای هر سه پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح شما حذف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …