ثبت زلزله ۴.۳ در کرمانشاه و ۴ در خراسان شمالی/ رخداد سه زلزله کمتر از ۳ ریشتر در دماوند

“گیلانغرب” استان کرمانشاه بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در کشور را با بزرگای ۴.۳ تجربه کرد و منطقه “قاضی” در استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۴ ریشتر لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته بزرگترین زلزله‌ها در منطقه “گیلانغرب” استان کرمانشاه رخ داد ضمن آنکه “قاضی” استان خراسان شمالی نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزید. همچنین در هفته گذشته بیشترین زمین‌لرزه‌های بزرگتر از ۳ در استان‌های فارس و هرمزگان به ثبت رسید. 

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۷ اردیبهشت

در میرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸، دزر دانسفهان استان قزوین زلزله ۲.۵ و در منطقه سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد.

همچنین حسینیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۲ کیلومتری حسینیه استان خوزستان و ۳۵ کیلومتری مورموری و ۴۶ کیلومتری سراب باغ استان ایلام بوده است.

در خانه‌زنیان استان فارس نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری خانه زنیان، ۳۵ کیلومتری شیراز و ۳۸ کیلومتری بالاده این استان بوده است. وقوع زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در محمله استان فارس بعد از یک زمینلرزه ۳.۲، زلزله دیگری به بزرگای ۳.۴ رخ داد که عمق آن در ۴ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری محمله، ۱۴ کیلومتری علامرودشت و ۲۸ کیلومتری “مهر” این استان گزارش شد.

یکشنبه۲۸ اردیبهشت

در این روز نیز مجددا در محمله استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۸ کیلومتری محمله، ۱۴ کیلومتری علامرودشت و ۲۸ کیلومتری “مهر” این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در اسفراین استان خراسان شمالی نیز زلزله ۲.۹ ریشتری، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت

در دماوند استان تهران زلزله‌هایی با قدرت ۲.۹ و ۲.۷ ریشتر،در منطقه سلماس استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۷ و نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۷ ریشتری به ثبت رسید.

همچنین محمله استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید.

در این روز، کیاسر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری کیاسر، ۳۰ کیلومتری چلمردی و ۳۶ کیلومتری پائین هولار این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

گیلانغرب استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۱ کیلومترس گیلانغرب و ۲۹ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

در فاریاب استان کرمان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ رخ  داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۳۶ کیلومتری فاریاب و ۷۱ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان و ۶۶ کیلومتری سرگز استان هرمزگان گزارش شد.

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت

در رباط پشت بادام استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۱ کیلومتری رباط پشت بادام و ۵۳ کیلومتری ساغند استان یزد و ۸۷ کیلومتری خور استان اصفهان بوده است.

در کاکی استان بوشهر نیز در این روز زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

بندر لنگه استان هرمزگان زلزله‌ای به بزگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۱ کیلومتری بندر لنگه، ۳۳ کیلومتری بندر چارک و ۳۵ کیلومتری کنگ این استان بوده است.

در گلباف استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۷ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این زمین‌لرزه در ۴ کیلومتری گلباف، ۳۵ کیلومتری اندوهجرد و ۳۶ کیلومتری سیرچ استان کرمان بوده است.

فین استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری فین و ۲۹ کیلومتری رویدر استان هرمزگان و ۴۷ کیلومتری درز استان فارس بوده است.

جزیره تنب‌بزرگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زمینلرزه در ۳۲ کیلومتری جزیره تنب بزرگ، ۳۴ کیلومتری جزیره ابوموسی و ۴۴ کیلومتری بندر لنگه این استان بوده است.

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت

در این روز نیز در رودهن استان تهران زلزله ۲.۸ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ رخ داد.

در نهبدان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۹۱ کیلومترس نهبندان و ۱۱۶ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۹۴ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان بوده است. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در “قاضی” استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمینلرزه در ۹ کیلومتری قاضی، ۱۶ کیلومتری آشخانه و ۲۴ کیلومتری پیش قلعه بود.

پنج‌شنبه اول خرداد

در علی آباد استان گلستان زلزله ۲.۹، در زاهدشهر استان فارس زلزله ۲.۶، در منطقه ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و در نودژ استان کرمان زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

جمعه ۲ خرداد

در این روز نیز، “سرو” استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زلزله در ۱۱ کیلومتری سرو، ۲۷ کیلومتری سیلوانه و ۳۰ کیلومتری نوشین این استان بوده است.

“تخت” استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری تخت، ۲۳ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۳ کیلومتری بیکاه این استان گزارش شد.

همچنین در گزیک استان مازندران زلزله ۲.۶ رخ داد.

امیریه استان سمنان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری امیریه، ۱۵ کیلومتری بسطام و ۲۰ کیلومتری شاهرود این استان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …