جایگزینی پمپ‌های فشار قوی ایرانی با نمونه‌های خارجی

پمپ‌های انتقال سیال مورد نیاز صنایع نفت و گاز محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان به دلیل بالاتر بودن کیفیت و خدمات پس از فروش جایگزین نمونه‌های خارجی در صنایع شد.

به گزارش ایسنا، آرش شورشی، مدیر این شرکت دانش‌بنیان پمپ‌های پلانجری یا پمپ‌های تزریقی و پر فشار را یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت نام برد و گفت: در زمان تزریق مواد شیمیایی به درون چاه یا لوله نیاز است این مواد با فشاری بالاتر از فشار موجود در تاسیسات مورد نظر وارد شوند که نیاز به پمپ‌های تزریقی علاوه بر آن در سایر صنایع مانند مواد غذایی و فولاد نیز کاربرد دارد.

وی با اشاره به بومی‌سازی این دستگاه در کشور، اظهار کرد: این دستگاه در مجموعه‌هایی همچون مجتمع گاز پارس جنوبی، نفت و گاز گچساران و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب جایگزین نمونه‌های خارجی شده است. چرا که از نظر کیفیت در حد نمونه‌های خارجی است و از سویی استفاده از آن مزایایی دارد که می‌توان به قیمت ارزان‌تر، وجود خدمات پس از فروش و ارائه قطعات یدکی اشاره کرد.

شورشی بیان کرد: از نظر فناوری ساخت قطعات گوناگون پمپ مانند سوپاپ‌ها، تجهیزات هیدرولیک و قدرت پمپ‌ها بومی‌سازی شده است. از سویی دانش فنی ساخت پلانچرها نیز بومی شده است. پلانجرها از جنس سرامیک هستند و دما و فشار بالا را تحمل می‌کنند، از سویی مقاومت آنها به سایش بالا است.

وی به اهداف راه‌اندازی این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: خودکفایی و قطع وابستگی کشور از ورود پمپ‌هایی که با اتکا به دانش، تخصص و تجربه متخصصان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود، از اهداف این مجموعه است.

شورشی به جلوگیری از خروج ارز با تولید این محصول دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: در هر پروژه حداقل ۳۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود که باید آن را به تعداد پروژه‌ها در سال گسترش دهیم.

وی، طراحی و ساخت پمپ‌های رفت و برگشتی، طراحی و ساخت پمپ پساب‌های صنعتی پالایشگاه‌های گازی، طراحی و ساخت پمپ دنده‌ای، ساخت پکیج دیزل پمپ آتش‌نشانی و طراحی و ساخت پمپ‌های طبقاتی BB۳ را  برخی دیگر از دستاوردهای این مجموعه دانش‌بنیان دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …