جشنواره‌ی دانشجویی کتاب سه‌دقیقه‌ای «سه‌تاک» تیرماه آغاز به‌کار می‌کند

نخستین جشنواره‌ی دانشجویی کتاب سه‌دقیقه‌ای «سه‌تاک» تیرماه امسال از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی و انس بیشتر دانشجویان با کتاب در دو بخش اصلی و ویژه و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره، در بخش اصلی این رویداد کتاب‌خوانی که تیرماه 99 با عنوان سه‌دقیقه با کتاب اجرا می‌شود، دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند بهترین کتابی را که خوانده‌اند در قالب یک ویدیوی سه‌دقیقه‌ای در فضای مجازی معرفی کنند.

برگزیدگان این بخش بر اساس چهار معیار خلاقیت در نحوه‌ی ارایه، محتوا، بازخوردهای مخاطبان و نظرات هیات داوران انتخاب‌شده، جوایز هفتگی و فصلی ارزشمندی به آن‌ها اعطا خواهد شد.

بخش ویژه‌ی این جشنواره نیز که تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود، به گلستان سعدی اختصاص یافته است. در این بخش دانشجویان می‌توانند با مطالعه‌ی حکایت‌های گلستان سعدی به‌طور روزانه در مسابقه‌ی «سه دقیقه با سعدی» شرکت کرده و به‌صورت روزانه و ماهانه جوایز خود را دریافت کنند.

دکتر حامد علی‌اکبرزاده، سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در تبیین اهداف این جشنواره اظهار کرد: شرایط خاص زندگی امروزی موجب شده است که جوانان تمایل کمتری به مطالعه داشته باشند و در این راستا نهادهای فرهنگی متولی امر کتاب و کتاب‌خوانی باید راهکارهای نو و بدیعی را برای تشویق افراد به‌ویژه جوانان و دانشجویان اتخاذ کنند.

وی افزود: یکی از این راهکارها به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های مفید به جوانان توسط خود آن‌ها است. هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی دانشجویان در فضای مجازی است؛ این امر موجب می‌شود کتاب‌های مفید بیش‌ازپیش معرفی و مطالعه شود و امیدواریم با بهره‌گیری از فضای مجازی و ظرفیت‌های دانشجویان، این جشنواره به یک جریان فرهنگی ملی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تبدیل شود.

اکبرزاده با اشاره به این‌که جزییات هر دو بخش اصلی و ویژه‌ی این جشنواره، هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌ی رویدادهای فرهنگی مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی و نشر آثار فاخر تدارک دیده است و در همین راستا به‌زودی دبیرخانه کتاب و کتاب‌خوانی دانشجویان ایران را تاسیس خواهد کرد.

سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در خاتمه از علاقه‌مندان دعوت کرد تا اخبار و اطلاعات رویدادهای فرهنگی این مجموعه به‌ویژه جشنواره‌ی سه‌تاک را از طریق صفحه‌ی اینستاگرامی http://instagram.com/isba.ir و کانال پیام‌رسانی http://t.me/isbair و سایت سازمان به آدرس http://www.isba.ir دنبال کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سازمان قرآنی دانشگاهیان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و بنیاد سعدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …