جشنواره «شعر شاهنامه» فراخوان داد

فراخوان دومین دوره جشنواره «شعر شاهنامه» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در فراخوان این جشنواره آمده است:  باشگاه شاهنامه‌پژوهان، باشگاه نقالان، انجمن شاهنامه‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی دانشجویان ایران(اشا) و پویش فردوسی این جشنواره را با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه‌های در پیوند با شاهنامه، رویکرد ویژه به چکامه پارسی، گردآوری سروده‌های در پیوند با شاهنامه و سپاس ویژه از سرایندگانی که سال‌ها در سروده‌هایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته‌اند برگزار می‌شود. دبیر این جشنواره کورش جوادی است و جشنواره هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

در دومین جشنواره شعر شاهنامه از سه چکامه‌سرا که آثاری در پیوند با شاهنامه و زبان پارسی دارند تقدیر خواهد شد. 

موضوعات دومین جشنواره «شعر شاهنامه» عبارتند از:

ایران در آیینه شاهنامه
شاهنامه و داستان‌های آن
شخصیت‌های شاهنامه رستم، کیخسرو، سیاوش، سهراب، کاوه، فریدون و …
زنان شاهنامه
نقالی
زبان پارسی

شرایط شرکت در جشنواره:
– برای شرکت‌کنندگان چارچوب سنی وجود ندارد. شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا، کشورهای پارسی‌زبان و جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
– چارچوب سروده‌های ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک و آزاد باشد.
– شرکت‌کنندگان می‌توانند از یک تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
– شرکت‌کنندگان آثار خود را به صورت تایپ‌شده در WORD ، به همراه شناسه خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به دبیرخانه  جشنواره به نشانی رایانامه زیر [email protected] ارسال کنند.
شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند سروده‌های خود را به صورت تایپ شده به همراه شناسه  خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شهر و شماره تماس به شماره تلگرام و یا واتس‌اپ ۰۹۳۸۶۲۷۸۶۰۷ ارسال کنند.
دبیرخانه جشنواره می‌تواند از سروده‌های ارسالی در رسانه‌های در پیوند با جشنواره و کتاب ویژه جشنواره بهره ببرد. و سروده‌های برگزیده دومین جشنواره «شعر شاهنامه» پس از داوری در کتابی به چاپ خواهد رسید.
به سه برگزیده اصلی از برگزیدگان هریک از سروده‌های کلاسیک و آزاد لوح سپاس و تندیس جشنواره پیشکش خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ خواهد بود. همچنین اعلام نتایج و داوری جشنواره پایان مهرماه خواهد بود و مراسم پایانی جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در نیمه دوم آبان‌ماه به شکل برخط (آنلاین و مجازی) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …