جهاددانشگاهی نهادی مردمی و تاثیرگذار بر جامعه است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان، جهاددانشگاهی را نهادی مردمی و آمیخته با جامعه توصیف و ذکر کرد: این نهاد در بحث مشاغل خانگی بنا به رسالت آموزشی خود توانسته اثرگذار باشد؛ آموزش های مهارتی برای ایجاد شغل و شناسایی افراد مورد نیاز در این راستا، نشان از مردمی بودن جهاددانشگاهی دارد.

خالد جعفری در گفت و گو با ایسنا به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: با نگاهی به زمان تشکیل انقلاب فرهنگی می توان دید که مجموعه هایی از جمله جهادسازندگی و جهاددانشگاهی با هدف کار در کنار نهادهای دولتی و ایجاد شرایط بهتر برای جبران عقب ماندگی های بعد از جنگ، با استفاده از توان علمی و تعهد دینی تاثیر گذار در قبال مردم، توسط جهادگران و نیروهای انقلابی ایجاد شده است.

وی جهاددانشگاهی را از جمله نهادهای مولود انقلاب و اثرگذار در جامعه ذکر کرد و افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی به واسطه انعطاف زیاد در انجام فعالیت های خود، تاثیرگذاری خوبی در سطح جامعه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان بیان کرد: واقعیت این است که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی خود اتکا در سایه حمایت های بیشتر، می تواند به عنوان مجموعه ای چابکتر، اثرات بهتری داشته باشد و نیازهای کشور را در کنار تشکیلات رسمی و دانشگاه ها با ماموریت های ویژه ای که بر عهده دارد شناسایی و رفع کند.

 وی در رابطه با بحث تاثیر فرهنگ و مدیریت جهادی به عنوان الگوی گذر از موانع و ترسیم آینده ای روشن با سرمایه جهاددانشگاهی ادامه داد: معتقدم اقدامی که بر اساس خدا محوری باشد و بتواند وظایف فردی را در کنار استفاده از علم و تکنولوژی متخصصان بر اساس باورهای دینی و رضای خدا به انجام برساند، می تواند مدیریت جهادی را اعمال کند، چرا که مدیریت جهادی فقط در سایه اولویت رضای خدا اعمال می شود و امروز جهاددانشگاهی بر پایه این اصل بنیان نهاده شده است.

جعفری، جهاددانشگاهی را نهادی مردمی و آمیخته با جامعه توصیف و ذکر کرد: این نهاد در بحث مشاغل خانگی بنا به رسالت آموزشی خود توانسته اثرگذار باشد؛ آموزش های مهارتی برای ایجاد شغل و شناسایی افراد مورد نیاز در این راستا، نشان از مردمی بودن جهاددانشگاهی دارد.

وی با اشاره به تاثیرات فناوران جهادی در دانشگاه و زیست بوم فناوری افزود: جهادگران جهاددانشگاهی با عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و فعالیت در عرصه عمل و کارآفرینی و پژوهش افراد فعالی بوده و اقدامات علمی مهمی انجام داده اند که از جمله می توان به رویان و کشت بافت توت فرنگی اصفهان و سایر اقدامات تاثیر گذار علمی در حوزه کشاورزی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان، تاکید کرد: اقدامات ویژه ای که در جهاددانشگاهی به صورت علمی پیگیری می شود، شاید در دانشگاه ها به دلیل گستردگی کارها نتواند اولویت اصلی باشد اما در جهاد به خوبی دنبال می شود.

وی جهاددانشگاهی را نیازمند حمایت و شناساندن بیشتر به مردم ذکر کرد و گفت: وضعیت اقتصادی کشور و منابع مالی پشتیبانی از تولید عوامل موثر بر دست نیافتن جهاد دانشگاهی به قسمتی از اهداف تعریف شده خود است؛ با توجه به اینکه شعار سال های اخیر در بخش تولید است، باید بتوان شرایط بهتری را برای رونق تولید، واحدهای تولیدی و بخش های اقتصادی و خدماتی، با ارتباط بیشتر با جهاددانشگاهی ایجاد کرد.

جعفری، تحقق این مهم را پشتیبان خوبی برای تقویت بنیه علمی و مالی جهاددانشگاهی دانست وخاطرنشان کرد: هر چه این نهاد انقلابی قوی تر باشد می تواند اثرات بهتری را در بخش های مختلف اقتصادی و جامعه بگذارد.

وی با بیان اینکه اگرچه جنبه علوم انسانی جهاددانشگاهی با وجود اقدامات مهم، کمتر دیده شده است اما می تواند اثرات متقابل مطلوبی داشته باشد یادآور شد: امروز جهاددانشگاهی نباید به صورت مستقل بررسی شود، بلکه باید اثر این نهاد علمی بر جامعه را بررسی کرد، چرا که جهاد مجموعه ای برآمده از جامعه است و می تواند موثرتر از حال در خدمت مردم بوده و الگوی مناسبی برای سایر بخش ها باشد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …