جهاد دانشگاهی لرستان، پیشرو در تولید گیاهان دارویی

ایسنا/لرستان سرپرست جهاددانشگاهی لرستان گفت: محور فعالیت ما در راستای بسترها و مزیت‌های موجود استان است.

دکتر امین سلاحورزیان، امروز در بازدید دکتر ایرج نیک‌پی، رئیس دانشگاه علمی- کاربردی استان از مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی این واحد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره سعی کرده فعالیت‌های خود را منطبق با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان پیگیری کند و در همین راستا اقدام به تاسیس مراکز خدمات تخصصی مرتبط با نیاز جامعه و ظرفیت موجود کرده است.

وی شرایط مساعد آب‌وهوایی استان برای تولید گیاهان دارویی را یکی از مزایایی مهم عنوان کرد و افزود: در همین خصوص استارت مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از سال ۸۴ در استان زده شد و سپس مجتمع تحقیقات، آموزش و فناوری گیاهان دارویی توسط این مرکز تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

سلاحورزیان با تاکید بر اینکه محور فعالیت این مجموعه پتانسیل‌ها و نیازهای استان است، ادامه داد: همچنین در راستای بسترها و مزیت‌های موجود عمل کرده و خوشبختانه تابحال نیز موفق بوده است.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اضافه کرد: در این مجتمع از نیروهای جوان و متخصص رشته‌های کشاورزی استفاده شده و به‌عنوان یک مرجع برای تولید قلمه و نشاء، مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به همکاری‌های خوبی که جهاد دانشگاهی با جهاد کشاورزی استان دارد، گفت: در این مجموعه ضمن تولید نیاز جامعه کشاورزی به قلمه و نشاء گیاهان دارویی، مشاوره و آموزش‌های لازم نیز از مرحله کاشت تا برداشت به کشاورزان و افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود.

سلاحورزیان از اقدامات این واحد در زمینه برندسازی گیاهان دارویی نیز خبر داد و گفت: سعی داریم زنجیره تولید گیاهان دارویی خود را گسترده‌تر کرده و با توسعه آن زمینه رونق اقتصادی بیش‌تری را برای استان فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …