حضور فعال شرکت های ایرانی در پروژه های نفتی

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: حق صنعت نفت کشور است که بعد از سال ها سابقه چند شرکت در حوزه بالادستی داشته باشد تا علاوه بر پروژه های داخلی اقدامات بین المللی نیز انجام دهند که در این راستا نیز گام های موثری برداشته شده است.

احمد محمدی‌ در گفت و گو با ایسنا، ‌ با بیان اینکه هفته گذشته شاهد امضا ۱۱ قرارداد بسته های افزایش و نگهداشت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بودیم، اظهار کرد: این قراردادها  با پیمانکاران ایرانی بسته شد و باید گفت که در راستای ۲۷ بسته قراردادی در ۲۸ مخزن در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تا کنون ۱۹ قرارداد تعیین تکلیف شده است.

 وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مابقی قراردادها را نیز تا دو الی سه ماه آینده نهایی کنیم، گفت: سرجمع این بسته ها حدود ۲۸۰ هزار بشکه افزایش تولید به دنبال دارد، علاوه بر این به همین میزان باتوجه به افت طبیعی چاه ها و مخازن در گذر زمان نگهداشت تولید خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه این طرح کاملا ایرانی است چرا که تمام فرایند کار توسط ایرانی ها انجام می شود و نزدیک  ۸۰ درصد قرار است از کالای ایرانی استفاده کنیم، اظهار کرد: همچنین به دنبال اشتغال سازی به ویژه در مناطقی که این پروژه ها اجرا خواهند شد هستیم.

محمدی افزود: علاوه بر این قرار شده تا چهار درصد از این صورت قرارداد ها را صرف مسائل اجتماعی و کمک به کمبودهایی که این پروژه ها در آن شهرها اجرا می شوند صرف کنیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از محدودیت های آن مناطق را با اجرای این طرح ها که عدد قابل توجهی نیز خواهد بود جبران کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: برای اولین بار یک طرح نگهداشت تولید کاملا ایرانی را در حال اجرا است یعنی در تمام مراحل مهندسی نظارت و تعریف این طرح توسط همکاران خودمان انجام شده و تمام پیمانکاران ایرانی بوده اند و تاکنون سابقه نداشته که یک طرح جامع بالادستی و یک زنجیره کامل را توسط ایرانی ها اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه این کار کمک می کند شرکت های ایرانی توانمند تر شوند لذا از تمام شرکت های تراز اول کشور دعوت به همکاری کردیم، گفت: هیچ شرکتی در داخل کشور وجود ندارد که بتواند این طرح ها را اجرا کند اما از آن ها دعوت به عمل نیامده باشد. شرکت دست دوم و سوم که توان اجرای چنین طرح هایی را نیز ندارند به عنوان همکار با این شرکت ها فعال می شوند.

محمدی با بیان اینکه تمام شرکت هایی که در پیمانکاری و اجرای این کار نقش دارند می بایست شرکت های بومی باشند، اظهار کرد:  بالای ۸۰ درصد شرکت هایی که در ۶ قرارداد اول فعال هستند بومی بوده و وظیفه داریم که بتوانیم پیمانکاران داخلی را تقویت کنیم و چند پیمانکار قوی در حد شرکت های نفتی بین المللی داشته  باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …