حمایت دانشگاه آزاد از طرح‌های فناورانه با فرایند جدید

تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این دانشگاه به منظور حمایت از طرح‌های فناورانه با فرایند جدید به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، براساس این تفاهم‌نامه  این دو نهاد ذیل دانشگاه آزاد اسلامی، در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی‌محور و دانش‌بنیان و همچنین ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به مراکز نوآور و موسسات دانش بنیان، با یکدیگر تشریک مساعی خواهند داشت.

هدف اصلی امضای این تفاهم نامه بر اساس شعار «جهش تولید؛ مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» و برای تعیین وظایف و اختیارات طرفین در راستای تسهیل اجرای ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه مصوب ۱۳۸۳/۶/۱۱ و ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ است. اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری، ارزیابی و تشخیص صلاحیت اولیه شرکت‌ها و گروه‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع فناورانه و نوآورانه را انجام و پس از ارزیابی‌ها، آنها را جهت بهره‌مندی از خدمات مالی و تسهیلاتی، به طرف دوم ارجاع خواهد داد.

در این جلسه دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر شهاب نوروزیان علم مدیرکل اداره اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری و مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد حضور داشتند.

دکتر ضرغامی با بیان اینکه صندوق در شروع کار خود است، عنوان کرد: در چند ماه آغاز فعالیت صندوق، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و امیدواریم در آینده این صندوق تا شهریور به سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی برسد.

مهندس غلامزاده گفت: با تاسیس صندوق، ماموریت‌های جدیدی تعریف شده و با اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه به امضا رسید تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود و همچنین بتوانیم با همکاری میان این دو بخش، بررسی و ارزیابی طرح‌های درون‌دانشگاهی بر مبنای سیاست‌های موجود و تقسیم کار را انجام دهیم و از این به بعد طرح‌های نوآورانه کلیه گروه‌ها و شرکت‌ها الزاما به اداره کل اقتصاد دانش بنیان ارجاع داده شده و با صلاحدید آن اداره کل، طرح‌ها در قالب پوشش مالی قرار خواهند گرفت.

در پایان این نشست دکتر نوروزیان با بیان اینکه این فرصت خوبی است تا طرح‌های دانش‌بنیانی که در دانشگاه آزاد وجود دارند، تعیین تکلیف شوند و فناور خواهد دانست از چه طریقی می‌تواند سرمایه اولیه را به دست آورد. کمیته‌هایی در اداره اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته تا ارزیابی‌های طرح‌ها انجام شود. تلاش ما این است تا ریسک سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد کم‌تر شده و همچنین نقش تسیهل‌گر را به معنای واقعی انجام دهیم.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان نشست، تفاهم‌نامه مذکور در ۷ ماده به امضای طرفین رسید و مفاد مطروحه قابلیت اجرایی پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …