حمایت چهره ماندگار دانشگاه تهران از تجهیز آزمایشگاه دانشکده زیست شناسی

چهره ماندگار رشته زیست شناسی دانشگاه تهران، حمایت از تجهیز آزمایشگاه فیزیولوژی گیاهی دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران را تقبل کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن ابراهیم زاده معبود، از استادان با سابقه و چهره ماندگار رشته زیست شناسی دانشگاه تهران، در اقدامی خیرخواهانه و در راستای حمایت از دانشجویان برای تولید و ارتقای علم و دانش، تجهیز آزمایشگاه فیزیولوژی گیاهی دانشکده زیست‌شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران را با کمکی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تقبل کرد.

دکتر حسن ابراهیم‌زاده معبود، در سال ۱۳۱۴ در گیلان (لنگرود) متولد شد. تحصیلات کارشناسی را در دانشگاه تهران به پایان رساند و سپس در سال‌های ۱۳۴۵ و ۱۳۴۸ مدرک کارشناسی‌ارشد و دکترای دولتی رشته زیست‌شناسی را از دانشگاه پاریس اخذ کرد. همچنین، دکتر ابراهیم زاده معبود در کنار تدریس و تحقیق، سوابق دو دوره ریاست دانشکده علوم دانشگاه تهران، معاون آموزشی و قائم مقامی دانشگاه تهران را در کارنامه دارد. او هم اکنون عضو پیوسته و رئیس شاخه زیست شناسی گروه علوم پایه فرهنگستان علوم است.

دکتر ابراهیم‌زاده در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد. وی برای نگارش کتاب فیزیولوژی گیاهی (بیوشیمی ترکیبات اولیه) برگزیده اولین دوره کتاب سال ایران شد. استاد ابرهیم زاده، تاکنون بیش از ۲۲۰ مقاله علمی و ۹ کتاب تألیف کرده است.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …