خانه «به‌آذین» در راه ثبت ملی؟

فرزند محمود اعتمادزاده (م.ا. به‌آذین) با ارائه گزارشی از پیشرفت کار ثبت ملی خانه «به‌آذین» و حمایت‌های انجام‌شده از این میراث برای ثبت ملی می‌گوید.

به گزارش ایسنا، کاوه اعتمادزاده که پیش‌تر در گفت‌وگویی با ایسنا خواستار نجات این‌ خانه از دست بسازبفروش‌ها (۶۰ درصد این خانه سهم بسازبفروش است) و تبدیل آن به یک خانه‌موزه شده بود و پس از آن خبر داده بود که امضاهای نامه منتشرشده در این رابطه، به ۱۶۰۰ رسیده و چهره‌های فرهنگی و هنری و ادبی بیشتری از آن حمایت کرده‌اند، با ارائه گزارشی از جدیدترین وضعیت میراث پدری‌اش نوشته است: دوستداران فرهنگ ایران!
با سلام، همان‌گونه که می‌دانید حرکت فرهنگی جهت ثبت ملی خانه «به‌آذین»، در تاریخ ۱۵اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، با ارسال نامه‌ای در این ارتباط به میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد. در طی این مدت، به غیر از پیگیری‌های معمول اداری، گام‌های مشخصی برداشته شده است، از جمله:

۱- در نیمه خردادماه نامه اینترنتی حمایت از این امر فرهنگی تهیه شد که علی‌رغم شرایط سخت کرونایی و مشکل اطلاع‌رسانی، در طی حدود دو هفته بیش از ۱۶۰۰ نفر امضا کردند که نام بسیاری از چهره‌های فرهنگی و ادبی و هنری و اجتماعی در آن میان به چشم می‌خورد. 

۲- تشکیل نشست‌های مطبوعاتی و تهیه عکس‌ها و فیلم‌های مستند و انعکاس آن در جراید   

۳-در تاریخ ۲۰خردادماه ۱۳۹۹ شهرداری منطقه ۲ تهران طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران از موضوع ثبت خانه «به‌آذین» حمایت کرده و خواستار تسریع در این امر شد. 

۴-درتاریخ ۱۴تیرماه ۱۳۹۹ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، به نمایندگی از آن شورا، طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران، از ثبت ملی خانه «به‌آذین» حمایت کرده و خواستار انجام مساعدت لازم و اعلام نتیجه آن توسط میراث استان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شده است. 

در اینجا ضمن قدردانی از شورای شهر تهران و نیز شهرداری تهران، از نهاد میراث فرهنگی استان تهران خواهانم که ارائه پرونده خانه «به‌آذین» به «شورای ثبت آثار ملی» وزارت میراث فرهنگی را تسریع کنند. 

به گفته فرزند به‌آذین، این خانه سابقه تاریخی پنجاه و چندساله دارد. خانواده به‌آذین از سال ۴۶ در این خانه که در آریاشهر واقع است، سکونت داشته‌اند. سایر وارثان این خانه به دلیل نیاز مالی‌ای که داشتند، ناچار شدند سهم خود را به یک بسازبفروش بفروشند و حالا ۶۰درصد خانه دست بسازبفروش و ۴۰ درصد آن دست کاوه اعتمادزاده است، او به دنبال این است که این خانه باقی بماند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …