خانه کارگر مرکز فرماندهی جامعه کارگری است/باید نیروی کار را توانمند کرد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: خانه کارگر مرکز فرماندهی جامعه کارگری است.

علی آشتاب در دیدار با مسئولین خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر که امروز هشتم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: خانه کارگر مرکز فرماندهی جامعه کارگری است و این مرکز فرماندهی بایستی با درک درست از شرایط اقتصادی کشور را داشته باشد چون هم‌اکنون در یک جنگ تمام‌عیار با استکبار هستیم و در این جنگ اقتصادی اولین سربازان خط مقدم مقابله با این جنگ کارگران هستند.

وی تصریح کرد: کارگران جز عوامل مؤثر بر تولید هستند اگر شرکای اجتماعی که کارگر، کارفرما و دولت هستند به‌عنوان سه ضلع مؤثر بر تولید در نظر گرفته شوند کارگران یکی از اضلاع مؤثر هستند و نقش اساسی در تولید، مقابله با تحریم‌ها و رفع مسائل و مشکلات در کشور را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: اتاق فرماندهی جامعه کارگری که خانه کارگر هست باید خدمات نظام و دولت را برای جامعه کارگران شاغل و بازنشسته به‌درستی بیان کند.

آشتاب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: ممکن است جایی به دلیل محدودیت‌های سیستمی خبر این خدمات به گوش فرد شاغل و بازنشسته نرسد و تصور ایجاد شود که برای رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری تلاش نمی‌کنند ولی خانه کارگر باید این خدمات را بیان کند.

وی بیان کرد: امروز جامعه کارگری همراه و همدل را در سطح استان داریم که به درک درست از شرایط اقتصادی بر می‌گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این مهم برای همه ما جا افتاده که بایستی همراه و همدل برای حل مسائل حرکت کنیم و جامعه کارگری جز لاینفک وجودی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آشتاب عنوان کرد: افتخار وزارت کار هم به وجود کارگران است و اعتبار وزارت، کارگران هستند و امروز با افتخار باید اعلام کنیم که خادم جامعه کارگری هستیم و در عمل نیز این موضوع را اثبات کنیم.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این هست هرچقدر برای جامعه کارگری کار شود کم است چون حیات اقتصادی یک کشور در گرو خدمات و زحمات آن‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم یک تولید رقابتی داشته باشیم که در تولید محصولات مشابه و خارجی موفق باشد باید نیروی کار را توانمند کرد که دغدغه معیشت و زندگی را نداشته باشد.

آشتاب خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تصمیمات خوبی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته و دولت به فکر جامعه کارگری است و این افزایش ۳۹ درصد افزایش حقوق اتفاق خوبی بود که صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هرچند می‌دانیم که نیاز واقعی مردم بیشتر از این است اما مهم این است که نیت و هدف وزارت کار خدمت به جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز چند مرحله انجام شد اگرچه به نقطه ایده‌ال هنوز نرسیده‌ایم.

آشتاب ادامه داد: امروز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور فعال در کانون‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در سطح استان دارند که این نیز نشات گرفته از تعاملی است که بین دستگاه‌های وزارت کار با تشکل‌های کارگری است.

وی اظهار کرد: امیدوار به این هستیم در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش مشکلات کارگران به خصوص کارگران ساختمانی باشیم.

آشتاب افزود: ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که به معنای این است که این بخش از کارگران ساختمانی دغدغه اشتغال و درآمد آن‌ها حل خواهد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به قراردادهای موقت، افزود: قراردادهای موقت بخشی از قانون است و تا زمانی که قانون هست مکلف به اجرای قانون هستیم اما همین قانون باید درست نظارت و هدایت و از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

آشتاب تصریح کرد: بازرسی‌ها با توجه به‌ شرایط کرونایی کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته اما کیفیت بازرسی‌ها باید بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دعاوی کارگر و کارفرما را در سایه تعامل و سازشی حل کنیم، در سال گذشته ۶۱ درصد دعاوی سازشی حل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد در بحث قراردادها نظارت بیشتری صورت گیرد اما حیات یک بنگاه باید به معنای عام آن حفظ شود.

آشتاب بیان کرد: کارگر و کارفرما ملزم همدیگر هستند کارگر به دلیل اینکه جز عوامل تولید هست باید این موضوع بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعمال مشوق‌ها برای ایجاد اشتغال و کاهش قیمت‌های تمام شده در بنگاه‌های اقتصادی را به جد دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر فضای کارگری تعاملی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …