خداحافظی بنزین با دوران اوج

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنگردد زیرا مصرف بیشتر در کشورهای در حال توسعه با رشد بهره وری سوخت و استفاده از خودروهای برقی در کشورهای ثروتمندتر جبران می شود.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش دورنمای پنج ساله که در سال ۲۰۲۰ پیش از این که تبعات پاندمی کووید ۱۹ کاملا در کشورهای غربی ملموس شود،  پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین به دوران پیک خود نزدیک شده است و پس از آن دورنمای تقاضا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ یکنواخت می ماند.

اما آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد، با اشاره به این که دورکاری در دوران پاندمی تقاضا را از میان برده و رفت و آمد احتمالا در سال ۲۰۲۱ و سالهای آینده محدود می ماند، پیش بینی کرد مصرف جهانی بنزین بعید است به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا کند. رشد قوی در کشورهای در حال توسعه به حدی نیست که کاهش مصرف در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که بهره وری سوخت آنها بهبود پیدا کرده است را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد مصرف بنزین در سال ۲۰۲۲ رشد قوی پیدا کرده و فاصله ای که با سطح مصرف پیش از شیوع ویروس کرونا داشت را کم کند اما وضعیت تقاضا برای بنزین احتمالا به مدت سالهای متوالی یکنواخت خواهد ماند. این آژانس همچنین پیش بینی کرد تقاضا برای نفت احتمالا هرگز به مسیری که پیش از شیوع پاندمی داشت بازنخواهد گشت و در دوران پساکرونا ممکن است هیچ بازگشتی به وضعیت عادی برای بازار نفت وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …