خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جمع کل خسارات وارده ناشی از خشکسالی و تنش آبی در خوزستان تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در استان خوزستان در تولید تمام محصولات کشاورزی از جمله کالاهای اساسی رشد مثبت داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: میزان خسارت ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی در استان خوزستان تا ۳۱ تیرماه، ۳۲۰ هزار هکتار بوده است و این میزان از کشت‌های پاییزه دچار خسارت و افت تولید شدید شده‌اند. ۳۰۰ هزار تن افت داشتیم و برآورد ریالی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. در بخش نیشکر نیز تاکنون ۲۰ درصد خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خسارت تولیدات دامی ناشی از خشکسالی، افت به ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بوده است. ۱۱۵ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده‌اند. در نهایت جمع کل خسارات وارده ناشی از خشکسالی و تنش آبی در خوزستان تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در بحران حوضه کرخه در سه شهرستان هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه که حدود ۳۰ هزار گاومیش دارند، بلافاصله ۲۷ حوضچه و استخر شنا برای گاومیش‌ها احداث کردیم. تاکنون ۸۰ میلیارد تومان نیز خسارات خشکسالی کشت‌های پاییزه به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …