خط و نقطه

خط و نقطه بازی نسبتاً نام‌آشنایی است که در این روزهای قرنطینه و خانه‌ماندن‌ها، می‌تواند فضای مفرّح و شادی را برای اعضای خانواده رقم بزند. 

به گزارش ایسنا، با اینکه تعداد معدودی از ایرانی‌ها، بدون توجه به توصیه‌های پزشکی سفر نوروزی در پیش گرفتند اما بیشتر ایرانی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره ابتلای آن در خانه ماندند و با مسئولیت اجتماعی بالا قید سفر و دورهمی‌های نوروزی را زدند. 

ماندن در خانه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. شاید سر رفتن حوصله اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان دغدغه این روزها باشد. بخش فرهنگ عمومی ایسنا قصد دارد به منظور مفرّح کردن، پویش «در خانه بمانیم»، تعدادی از بازی‌های قدیمی و حتی جدید را معرفی کند. 

برای شروع این سلسله گزارش‌ها، بازی «خط و نقطه» انتخاب شده است. پاییزه طاهری -مربی بازی‌های خلاق- جزئیات بازی خط و نقطه را شرح می‌دهد: 

برای بازی خط و نقطه به یک صفحه کاغد سفید و خودکار یا مداد رنگی احتیاج داریم.

یک صفحه کاغذ سفید بردارید و آن را در خطوط موازی پر از نقطه کنید.  فاصله بین نقطه‌ها، نیم تا یک سانت باشد.

به تعداد شرکت‌کنندگان در بازی باید خودکار یا مداد رنگی داشته باشیم. هر یک از شرکت‌کننده‌ها یک خودکار یا مداد رنگی برمی‌دارند. برای مثال یکی قرمز و دیگری آبی در دست می‌گیرد.

هر یک از شرکت‌کنندگان در بازی، نوبتی، با یک خط دو نقطه را به هم وصل می‌کنند.

هر کسی موفق شد با وصل کردن نقطه‌ها به هم، یک مربع را کامل کند؛ اول اسم خودش را در آن مربع می‌نویسد. بعد که همه نقطه‌ها به هم وصل شدند؛ تعداد مربع‌هایی را که با اسم هر فرد نشانه‌گذاری‌شده می‌شماریم. 

هر کسی که تعداد مربع‌های بیشتری را داشته باشد؛ برنده بازی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …