درخواست برای ارزانی حج و تعلل عراق درباره اربعین

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درحالی که از دولت درخواست کرد برای کاهش قیمت حج اقدام کند، اعلام کرد عراق درباره چگونگی حضور در اربعین به ایران هنوز اطلاع نداده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و گزارش کارگروه آئین‌نامه نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز عملیات حج و زیارت ارائه شد.

محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره مفاد این آئین‌نامه و کارشناسی صورت‌گرفته درباره چگونگی تأمین ارز مورد نیاز حج و زیارت و نحوه انتقال آن به کشور میزبان توضیحاتی داد و مواد این آیین‌نامه با اصلاحاتی تصویب و مقرر شد به شورای عالی حج برای تصویب نهایی ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان این‌که شرایط تحریم در نرخ تسعیر ارز در سال‌های گذشته تاثیر داشته است، اظهار کرد: شایسته است دولت به حج که از شئون دولت اسلامی و واجب مردم است، رسیدگی کند و دست‌اندرکاران حوزه‌های مرتبط از راهکارهایی استفاده کنند تا هزینه عملیات امور حج و زیارت کاهش یافته و به نفع زائر باشد.   

علی‌رضا رشیدیان ـ ربیس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به پیگیری‌های این سازمان برای سفر اربعین و تماس‌ها و مذاکرات صورت‌گرفته در ایران و عراق گفت: جمع‌بندی عراقی‌ها در خصوص چگونگی امکان حضور زائران در اربعین حسینی هنوز به ما اعلام نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: نهادهای دست‌اندرکار بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند و مقدمات اعزام موکب‌ها، عوامل و زائران را پیش‌بینی کرده‌اند.

ایران از حدود دو ماه پیش رایزنی و مذاکره با عراق را برای ازسرگیری رسمی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در ماه محرم و مراسم پیاده‌روی اربعین آغاز کرده است. وزیر خارجه ایران نیز در جریان سفر اخیرش به این کشور در دیدار با نخست‌وزیر عراق، موضوع زیارت زائران ایرانی در اربعین را یک بار دیگر مطرح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …