دعوای مدیران نفتی لیبی تشدید شد

وزیر نفت لیبی اعلام کرد مدیر شرکت ملی نفت این کشور را معلق کرده است اما اجرایی شدن این دستور ممکن است به این راحتی نباشد.

به گزارش ایسنا، محمد عون، وزیر نفت لیبی در نامه ای که توسط منابع وزارت نفت این کشور تایید شد، اعلام کرد که مصطفی سانالا، مدیر شرکت ملی نفت لیبی تحت تحقیقات قرار دارد و از سمت خود معلق شده است.

طبق این نامه، سانالا که در هفت سال گذشته رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت لیبی بوده، بدون دریافت موافقت به یک سفر کاری رفته است و این اقدام تخلف از سیاست وزارت نفت محسوب می شود.

سانالا در واقع صنعت نفت لیبی را اداره کرده و به عنوان نماینده این کشور در دیدارهای اوپک حاضر شده است.

عون هفته گذشته گفته بود سانالا هنگامی که در سفر خارج است، نمی تواند به عنوان مدیر شرکت ملی نفت ایفای وظیفه کند و فرد دیگری را در غیاب سانالا، برای اداره شرکت ملی نفت منصوب کرد.

سانالا این تصمیم را رد و اعلام کرد هیچ قانونی وجود ندارد که به عون اجازه دهد یک مدیر موقت برای شرکت ملی نفت تعیین کند. عون در راستای دولت اتحاد ملی که در مارس اداره امور را به دست گرفت، منصوب شده است.

این سمت در لیبی یک موقعیت حکومتی شناخته می شود که انتصاب آن مستلزم توافق نهادهای سیاسی دیگر مانند پارلمان است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت مهمترین دارایی اقتصادی لیبی است و عمده درآمد دولتی را حتی در دوران یک دهه خشونت و هرج و مرجی که کنترل منظم موسسات دولتی را دشوار کرده بود، فراهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …