دلیل گرانتر بودن تخم مرغهای قهوه ای

آیا تخم مرغ های سفید و قهوه ای از نظر کیفیت، طعم و مزه با یکدیگر تفاوت دارند؟

به گزارش ایسنا، برخی افراد تصور دارند که تخم مرغ های  قهوه ای رنگ سالمتر و طبیعی تر هستند و نسبت به تخم مرغهای سفید رنگ از کیفیت بالاتری برخوردارند. این افراد معتقدند که حتی طعم تخم مرغ های قهوه ای نیز بهتر از تخم مرغ های سفید است. اینکه آیا این تخم مرغها علاوه بر تفاوت رنگ پوسته درکیفیت، سلامت، مزه و طعم با یکدیگر متفاوتند یا خیر را از رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران جویا شدیم.

ناصر نبی پور در گفت وگو با ایسنا دراین باره اظهار کرد: هیچ تفاوتی در کیفیت، مزه و طعم تخم مرغ ها وجود ندارد و تنها تفاوت در رنگ آنهاست.

وی ادامه داد: معمولا گله های مرغ مادر و مرغهای تخم گذار قهوه ای رنگ تخم مرغ قهوه ای تولید می کنند که البته تعداد آنها در کشور بسیار کم است.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اضافه کرد: تخم مرغهای قهوه ای رنگ که در حال حاضر در بازار وجود دارد از تولیدات مرغ های مادر است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت تخم مرغ قهوه ای و سفید متفاوت است؟ گفت: وقتی کالایی کم باشد قیمت آن هم بالا می رود. زمانی قیمت تخم مرغ قهوه ای از سفید ارزانتر بود اما به دلیل اینکه تعداد آن کم شده است گرانتر فروخته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …