دو میلیون دلار برای یک روبل تاریخی

یک سکه تاریخی روسی در جریان یک حراجی بیش از دو میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌دیلی، یک سکه نادر روبل «کنستانتین»‌ که به سال ۱۸۲۵ میلادی تعلق دارد در حراجی آمریکایی «استک بورز و پونتریو» به قیمت چشمگیر ۲.۶۴ میلیون دلار فروخته شد.

این سکه تاریخی یکی از هشت سکه‌ای است که در آن زمان ضرب شده است. پنج مورد از این سکه‌ها با لبه‌های حکاکی‌شده و سه مورد با لبه‌های ساده ضرب شدند که این سکه ۲.۶۴ میلیون دلاری یکی از همین سه مورد سکه‌های ساده به شمار می‌رود.

آخرین باری که خبری از یکی از این سکه‌ها منتشر شد به سال ۲۰۰۴، زمانی که یکی از آن‌ها در یک حراجی به قیمت ۵۲۵ هزار دلار فروخته شد بازمی‌گردد. در آن زمان آن سکه به گرانترین سکه غیرآمریکایی فروخته شده تبدیل شد.

با این حال این رکورد مدت طولانی به جای نماند و اکنون این سکه  ۲.۶۴ میلیون دلاری به عنوان گرانترین سکه غیرآمریکایی که توسط یک حراجی آمریکایی فروخته شده است شناخته می‌شود.

این سکه که برای امپراتور آینده یعنی «کنستانتین پاولوویچ» طراحی شده بود به عنوان سکه‌ای شناخته می‌شود که برای امپراتوری ضرب شده که هرگز به وجود نیامد.

«کنستانتین» دومین پسر امپراتور «پاول یکم» بود. پس از به پایان رسیدن زندگی «پاول یکم»، «الکساندر» پسر اولش صاحب تاج و تخت شد. با مرگ ناگهانی «السکاندر یکم»‌ و با توجه به اینکه او هیچ وارثی نداشت مسوولیت پادشاهی به «کنستانتین» ‌رسید. در آن زمان مسوولان ضرب سکه به سرعت روند تولید نمونه‌های اولیه سکه‌های جدید را آغاز کردند. با این حال او بعد از چند هفته تصمیم گرفت از پادشاهی کناره‌گیری کنند و تاج و تخت را برای برادر کوچکترش «نیکلاس» باقی بگذارد. در چشم به هم زدنی یک سلطنت پیش از آنکه آغاز شود به پایان رسید. اما چه بر سر سکه‌های ضرب‌شده آمد؟ هشت سکه ضرب شده برای «کنستانتین»‌ که پنج مورد از آن‌ها با لبه‌های حکاکی‌شده سه مورد با لبه‌های ساده بودند نگهداری شدند و دوباره ذوب نشدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …