دکل‌های نفتی فراساحلی عربستان غیرفعال شدند

عربستان سعودی در پی افت شدید تقاضا و قیمت نفت، دکلهای نفتی فراساحلی را غیرفعال کرد و آغاز پروژه توسعه ۱۸ میلیارد دلاری را به تاخیر انداخت.

به گزارش ایسنا، شرکت پیمانکاری حفاری فراساحلی نوبل کورپوریشن اوایل ماه مه اعلام کرد که دکل جک اپ نوبل اسکات مارکس را که در سواحل عربستان سعودی واقع است، بنا بر درخواست مشتری خود از نیمه اول ماه مه به مدت یک سال معلق خواهد کرد.

تعلیق این قرارداد پس از تکمیل چاهی که دکل جک اپ نوبل اسکات مارکس در حال حفاری آن بود، اجرا خواهد شد. شرکت نوبل کورپوریشن می‌تواند این دکل را به فروش رسانده و فرصتهای دیگر را در منطقه دنبال کند.

پیش از آن شرکت حفاری شلف اعلام کرده بود اطلاعیه‌ای از مشتری خود برای تعلیق فعالیت دکل جک اپ “های آیلند آی وی” به مدت ۱۲ ماه دریافت کرده است. قرارداد این دکل فراساحلی مربوط به شرکت نفتی آرامکوی سعودی است که درباره وضعیت پروژه‌ها و دکلهای نفتی حاضر نشد اظهارنظر کند.

به گفته منابع آگاه، آرامکوی سعودی در حال معلق کردن پروژه توسعه میادین نفتی فراساحلی مرجان و بری به مدت شش تا ۱۲ ماه است.

این شرکت ژوییه سال گذشته ۳۴ قرارداد به ارزش مجموع ۱۸ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید نفت دو میدان به میزان ۵۵۰ هزار بشکه در روز و حفظ ظرفیت تولید خود در ۱۲ میلیون بشکه در روز تا اوایل دهه ۲۰۲۰، امضا کرده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، غول نفتی عربستان سعودی قصد دارد ظرفیت تولید میادین فراساحلی مرجان و بری را به میزان ۵۵۰ هزار بشکه در روز نفت و ۲.۵ میلیارد فوت مکعب در روز گاز افزایش دهد.

عربستان سعودی تحت برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید این دو میدان، قصد دارد تولید گرید نفتی عرب مدیوم در میدان نفتی مرجان را ۳۰۰ هزار بشکه در روز و تولید گرید نفتی عرب لایت در میدان فراساحلی بری را به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …