رئیسی: ایران همواره بر ارتقای جایگاه جهانی و نقش‌آفرینی اوپک در بازار جهانی نفت تأکید دارد

سیدابراهیم رئیسی در دیدار با دبیر کل اوپک گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان عضو مؤثر اوپک بر ارتقا جایگاه جهانی این سازمان و افزایش نقش‌آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری ایران با اشاره به تلاش برخی قدرت‌ها برای تضعیف جایگاه اوپک تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشورهای عضو را به‌ عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه  سازوکارها در نظر بگیرد.

رئیسی با تبریک شصتمین سالروز تاسیس اوپک ضمن اظهار امیدواری نسبت به فعال‌ترشدن این سازمان و این که اعضا در دوره پیش رو سازنده‌تر و هماهنگ‌تر عمل کنند، اظهار داشت: دبیرخانه اوپک باید نقش فعال‌تری برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشورهای عضو و غیر عضو ایفا کند.

دبیر کل اتحادیه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، ایران را از بنیانگذاران سازمان اوپک دانست که همواره در طول دوران فعالیت این نهاد بین‌المللی نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.

محمد سانوس بارکنیدو تصریح کرد: در دوره پیش رو نیز نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …