راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال به ۳۹ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه امکان ارتقای راندمان ۱۷۸ توربین گازی در سطح کشور وجود دارد، گفت:‌ با ارتقای ظرفیت واحدهای گازی ۱۶۲ به ۱۸۳ مگاوات، ۲۱ مگاوات به ظرفیت هر یک از واحدهای گازی کشور افزوده می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، محسن طرزطلب امروز در مراسم افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود اظهار کرد: در روند اجرای این طرح توانسته‌ایم با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته نیروگاه حدود ۲۱ مگاوات به توان تولیدی این واحد بیفزایم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه رشد دو درصدی راندمان نیروگاه را به همراه داشته است، گفت: صرفه‌جویی سالیانه ۱۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه در بخش تولید امکان ارتقای ۱۷۸ توربین گازی v۹۴.۲ وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مالکیت ۸۰ درصد این واحدها در اختیار بخش خصوصی و ۲۰ درصد آن در اختیار بخش‌های دولتی است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: هم اکنون این امکان وجود دارد که در راستای سیاست چند سال اخیر دولت تدبیر و امید برای کاهش مصرف سوخت بتوانیم با صرف هزینه بسیار اندکی توان تولیدی برق کشور را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت در طی یک دهه گذشته مورد توجه جدی وزارت نیرو بوده است، گفت: درصددیم با هماهنگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت بتوانیم با استفاده از پتانسیل تبصره ۱۲، منابع صرف شده برای سرمایه‌گذاری در این را بازپرداخت کنیم.

۹ واحد بخار تا پایان سال وارد مدار می‌شود

طرزطلب خاطرنشان کرد: این اطمینان به تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی ارائه می‌شود که در صورت اجرای طرح‌های ارتقای توان تولید نیروگاهی، تمامی سرمایه‌گذاری انجام شده را بازپرداخت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید ۹ واحد بخار به ظرفیت ۱۴۵۴ مگاوات وارد مدار خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال برای نخستین بار به ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …