راهکار دانشگاه علوم پزشکی تهران برای جبران عقب‌ماندگی کشور در صنعت سلامت

رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کشور در زمینه صنعت سلامت عقب ماندگی‌هایی دارد، از ترسیم الگویی برای جبران این خلا خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر حسین قنبری امروز در آیین اختتامیه ششمین همایش و فن بازار سلامت با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت دانشگاه نسل سوم، افزود: ما در زمینه صنعت سلامت عقب ماندگی‌هایی داریم که این عقب ماندگی باید از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق تولید فناوری‌های کاربردی برطرف شود.

وی برگزاری همایش دو روزه سلامت را در این راستا دانست و اظهار کرد: این همایش در تلاش است تا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نقش تاریخی آنها را یادآوری کند و این دانشگاه‌ها در مسیر تبدیل یافته‌های دانشی خود به فناوری حرکت کنند.

قنبری، ادامه داد: علاوه بر آن ما در دانشکده فناوری‌های نوین با همکاری دانشکده نانو فناوری پزشکی مدلی با عنوان “درخت دانشی” در این زمینه ترسیم کردیم و بر اساس آن راهبردهایی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری ارائه شده است که حاصل آن محصولات دانشی است.

رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در این مدل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهنده‌ها هر کدام نهادهایی برای توسعه فناوری در نظر گرفته شده‌اند، خاطر نشان کرد: در این مدل دانشگاه‌های نافعی تعریف شده است که آموزش، پژوهش و تحقیقات در کنار هم تبدیل به توسعه فناوری خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این زمینه حرکت کنند گام بزرگی در توسعه صنعت سلامت برداشته اند.

قنبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران دو اتفاق “ارائه بسته‌های تحول و نوآوری” و “شکل گیری دانشکده‌های جدید” رخ داده است، اضافه کرد: رسالت این دانشکده‌های جدید ایجاد دانشکده‌های نافعی است که پژوهش و آموزش هدفمند آنها منجر به عرضه محصولات دانش بنیان، عرضه پایان نامه‌های محصول محور و ایجاد گروه‌ها و هسته‌های فناور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …