راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های بزرگ پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور است

ایسنا/لرستان وزیر راه وشهرسازی گفت: راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های بزرگ پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور است .

محمد اسلامی عصر امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره پروژه کمربندی دورود اظهار کرد: این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته مقرر شد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای از محل تبصره ۱۹ با یک مدل سرمایه‌گذاری آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده  حداکثر ظرف دو سال این پروژه را تکمیل خواهیم کرد، افزود: همچنین یک فاز مقدماتی برای بهره‌برداری زودرس از این پروژه همکاران ما پیشنهاد کردند و آن این است که یک باند از این پروژه را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به پایان برسانند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت بودجه‌ای که امسال وجود دارد و تجهیز پروژه‌ها و با استقرار پیمانکاران توانمند در پروژه‌های مذکور تعهداتی را که هم در بخش راه‌های اصلی و روستایی استان داریم را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه  به وضعیت پروژه آزادراه خرم‌آباد – اراک اشاره کرد و گفت: در مورد این پروژه امسال متعهدیم که آن را به انجام برسانیم  و بخش اول آن را   که شامل  خرم‌آباد بروجرد است در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد.

اسلامی در ادامه پروژه راه‌آهن لرستان را یکی از پروژه‌های بزرگ پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی دو سال اخیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه باید در این پروژه صرف شود.

اسلامی بیان کرد: به دنبال این هستیم یک  الگوی تامین مالی برای این پروژه دنبال کنیم و اگر توجیه اقتصادی این پروژه فراهم شود آن را  با سرعت اجرایی و در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بخش فوری‌تر پروژه راه‌آهن، اتصال الیگودرز به خط آهن سراسری  بوده که از قسمت ازنا ۶۰ درصد زیرسازی آن پیشرفت دارد است، گفت: این پروژه را جز پروژه‌های با اولویت خود قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های لرستان پروژه‌هایی هستند که معارض ملکی دارند و باید زمین‌های مردم خریداری شود، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن پروژه‌های استان همین موضوع است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی با استاندار و مشارکت مردم و کمک فرمانداران راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم تا معارضین ملکی و خرید زمین‌های مردم تسریع پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …