رقابت بر سر نخستین گردشگر فضایی! / "سر ریچارد برانسون" یا "جف بزوس"؟

گزارشی که هنوز کاملا تایید نشده است، نشان می‌دهد که شاید بنیان‌گذار شرکت “ویرجین گلکتیک” از جف بزوس در سفر به فضا پیشی بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بازار رقابت بر سر گردشگری فضایی برای دو بنیانگذار مشهور شرکت‌های حوزه فضا بسیار داغ شده است و به نظر می‌رسد که آنها سعی دارند ماه آینده با استفاده از فضاپیماهای شخصی خود به فضا بروند.

گزارش منتشر شده در وبلاگ فضایی “Parabolic Arc” نوشته “داگلاس مسیه”(Douglas Messier) حاکی از این است که “سر ریچارد برانسون” (Sir Richard Branson)، بنیان‌گذار شرکت “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic) در نظر دارد تا از “جف بزوس”(Jeff Bezos)، بنیان‌گذار شرکت‌های “آمازون” (Amazon) و “بلو اوریجین”(Blue Origin) در سفر به فضا پیشی بگیرد.

بزوس پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد در ۲۰ ژوئیه با موشک “نیو شپرد” (New Shepard) ساخت شرکت خصوصی خود به فضا برود.

مسیه در این گزارش نوشته است، منبعی که خواسته تا نامش فاش نشود، به وی گفته است که ویرجین گلکتیک در نظر دارد برانسون را در دوم ژوئیه طی یک پرواز آزمایشی با موشک “اسپیس‌شیپ۲” (SpaceShipTwo) به فضا بفرستد. اگر این خبر درست باشد، بدین معناست که برانسون، نخستین بنیان‌گذار شرکت خصوصی فضایی خواهد بود که با استفاده از فناوری شرکت خود، به فضا سفر می‌کند.

براساس گزارش این وبلاگ، ویرجین گلکتیک در واقع برنامه‌ریزی خود را در واکنش به اعلام کردن نخستین پرواز سرنشین‌دار بلو اوریجین در پنجم مه آغاز کرده است؛ یعنی دو روز پیش از اینکه بزوس بگوید که خود نیز از سرنشینان خواهد بود.

در گزارش جداگانه “Business Insider” در مورد رقابت بزوس و برانسون آمده است که در مورد این خبر با ویرجین گلکتیک تماس گرفته شده و این شرکت، گزارش‌های مربوط به سفر برانسون به فضا را انکار نکرده است.

ویرجین گلکتیک به سوال دیگری مبنی بر این که آیا پرواز برانسون به تاریخ جلوتری موکول شده است یا خیر، پاسخی نداد. اظهارات این شرکت، تنها این بود که انتظار می‌رود پرواز برانسون در ماه‌های تابستان باشد.

اگرچه سفر فضایی در بالای فهرست فعالیت‌های برانسون قرار می‌گیرد اما برانسون، سابقه فعالیت‌های پرخطر از جمله عبور از اقیانوس اطلس با بالن هوای گرم را دارد. وی همچنین طی یک پرواز آموزشی در سال ۲۰۱۴، جاذبه صفر را تجربه کرد؛ بنابراین پرواز با موشک اسپیس‌شیپ۲، تجربه جدیدی برای برانسون نخواهد بود.

البته این سوال نیز وجود دارد که آیا ممکن است ویرجین گلکتیک عجله کند تا رئیس خود را به فضا برساند. این شرکت تاکنون فقط یک پرواز آزمایشی سرنشین‌دار را انجام داده است که در ۲۲ مه صورت گرفت.

شاید این سوال پیش بیاید که “ایلان ماسک”(Elon Musk)، مدیرعامل شرکت “اسپیس ایکس” (SpaceX) چه رویه‌ای را در این مورد پیش می‌گیرد.

ایلان ماسک بدون شک، شاهد رخدادهای هفته‌های پیش رو خواهد بود اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های کنونی وی، بر بلندمدت متمرکز شده‌اند. سال گذشته، ماسک گفت که امیدوار است در مریخ بمیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …