روسیه جای خالی نفت ونزوئلا را برای آمریکا پر می‌کند

روسیه صادرات نفت سیاه به آمریکا را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ در رکورد بالایی حفظ کرد تا جای خالی بشکه های نفت سنگین ونزوئلا را که خریدشان در آمریکا حدود یک سال پیش متوقف شد را پر کند.

به گزارش ایسنا، آمریکا سال گذشته با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا صادرات نفت این کشور را هدف گرفت و صادرات ونزوئلا اکنون به پایینترین حد در حدود ۸۰ سال گذشته سقوط کرده است. اما با وجود بحران اقتصادی وخیم، مادورو همچنان در قدرت مانده و موفق شده بخشی از صادرات نفت را حفظ کند.

از آنجا که بسیاری از پالایشگاههای نفت آمریکا معمولا نفت سنگین را پالایش می کنند، این کشور خرید نفت سیاه را از روسیه افزایش داده است. طبق آمار رفینیتیو آیکان، صادرات مسکو در سال ۲۰۱۹ دو برابر نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و به ۱۱ میلیون تن رسید.

واردات نفت سیاه آمریکا از روسیه در شش ماه نخست امسال به ۵.۳ میلیون تن افزایش یافت و در مسیر برابری با حجم بالای واردات سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

آمریکا عمدتا نفت سبک تولید می‌کند که مناسب استفاده در مجتمعهای پالایشگاه طراحی شده برای پالایش نفت سنگین آمریکای لاتین نیست. صنعت شیل آمریکا هم تولیدش را در بحبوحه تقاضای ضعیف کمتر کرده است.

واشنگتن برخلاف روسیه در توافق کاهش تولید نفت گروه اوپک پلاس که از ماه مه آغاز شده و تا آوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، حضور ندارد.

یک معامله گر نفت سیاه روسی به رویترز گفت: کاهش تولید نفت سنگین اوپک و از دست رفتن بشکه های نفت ونزوئلا از سقوط تولید نفت شیل برای آمریکا بدتر بوده است.

نفت سیاه ارزانتر از گرید نفتی اورال روسیه است که اخیرا به دلیل کاهش تولید جهانی به شدت افزایش پیدا کرده و به آمریکا هم صادرات دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نفت سیاه روسیه عمدتا به منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا وارد می شود که هیوستون و گالوستون در ایالت تگزاس را شامل می شود. صادرات نفت سیاه روسیه به آمریکا از بندر اوست لوگا در دریای بالتیک انجام می شود و در فاصله ژانویه تا ژوئن ۳.۳ میلیون تن صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …