ساخت مسکن برای کادر درمانی/ ۳۸ پروژه در پرند افتتاح شد

امروز با حضور ویدیو کنفرانسی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تعداد ۳۸ پروژه در بخش‌های مسکونی، درمانی، انتظامی، آموزشی و فضای سبز در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید؛ همچنین عملیات ساخت ۳۶۰۰ واحد مسکن ملی آغاز شد.‌ اسلامی در این مراسم خبر داد برای کادر درمانی فاقد مسکن که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند خانه ساخته می شود.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، از طریق ویدئو کنفرانس ۳۸ پروژه از جمله ۳۸۵۰ واحد مسکن مهر را در شهر جدید پرند افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی دو پروژه را در این شهر صادر  کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، اصحاب رسانه نیز به صورت مجازی در جریان این افتتاحیه قرار گرفتند. در این مراسم، محسنی بندپی استاندار تهران، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران ستادی وزارت راه و شهرسازی، وطن خواهی مدیرعامل عمران پرند حضور داشتند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن اعلام اینکه از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد تحویل داده شد،  اظهار کرد: ۱۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل است که در این زمینه با وزارتخانه های نیرو و نفت در حال هماهنگی برای نصب انشعابات هستیم.

برنامه ساخت مسکن برای کادر درمانی

وی همچنین با اعلام اینکه در هفته معلم، ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز خواهیم کرد خبر داد: برای کادر درمانی که در شرایط فعلی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ایثار ارزشمندی را نشان می دهند برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا افرادی که فاقد مسکن هستند از نعمت مسکن بهره مند شوند.

اسلامی ۱۰۵ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر را دارای مشکلات حقوقی دانست و گفت: تحویل این واحدها از حیطه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی خارج است.

شهریور، پرونده مسکن مهر پرند بسته میشود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است تا واحدهای مسکن مهر را با امکانات کامل تحویل دهیم گفت: امروز پروژه های مسکن مهر پرند با امکانات کامل شهری تحویل متقاضیان شد.‌ حدود ۹۰۰۰ واحد مسکن مهر دیگر هم با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در پرند باقی مانده که تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور ماه به مردم واگذار شود و در واقع پرونده مسکن مهر پرند بسته خواهد شد.

آغاز ساخت ۱۳۰ هزار مسکن ملی

اسلامی با اشاره به تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی گفت: تاکنون ۱۱۳ هزار نفر پالایش شده اند که با شیوع کرونا تشکیل پرونده دچار توقف شده و در نظر داریم روند اداری را به صورت غیرحضوری درآوریم. به جز این ۴۰۰ هزار واحد تاکنون این تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های دفاع، کار و آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که پروژه های مذکور در حال اجرا هستند و سعی می کنیم این واحدها در محله های جدید با تکنولوژی به روز و مقاوم احداث شود.

آغاز ساخت مسکن برای فرهنگیان در هفته معلم

اسلامی همچنین گفت: در هفته معلم عملیات ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز می‌کنیم.

افتتاح ۳۸۵۰ واحد مسکن مهر، احداث ۱۶ پارک و فضای سبز شهری و همچنین تعداد هفت فضای ورزشی روباز به ارزش ۵۲ میلیارد تومان، دو مدرسه به ارزش ۱۲.۵ میلیارد تومان، تامین روزانه ۲۷۰۰ متر مکعب آب برای بوستان مشاهیر و یک دستگاه آب شیرین کن به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان، احداث دو ایستگاه آتش نشانی به ارزش چهار میلیارد تومان، راهسازی، توسعه شبکه معابر و جمع آوری آب های سطحی جمعاً به میزان ۱۲۶ هکتار از جمله طرح هایی بود که امروز در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم عملیات اجرایی ساخت ۳۶۰۰ واحد مسکونی از پروژه ۱۳۰ هکتاری تعاونی نیروهای مسلح در قالب طرح اقدام ملی چه به صورت محله سازی کامل انجام میشود، آغاز شد. سهمیه شهر جدید پرند از مسکن ملی ۲۵ هزار واحد است که بر اساس اعلام شرکت عمران پرند با پیشرفت مناسبی در حال اجراست. عمده این پروژه ها در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد.

از سوی دیگر قرار است یک درمانگاه نیز در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر ساخته شود. یک درمانگاه هم به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع افتتاح شد.

اجرای پروژه‌های زیرساختی به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد تومان در شهرهای جدید

همچنین حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اصلی ترین سیاست مجموعه شهرهای جدید را افزایش خدمات و زیرساخت های اجتماعی دانست و افزود: امسال در حوزه خدمات زیربنایی و زیرساختی شهرهای جدید بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم که انشاالله افتتاح خواهند شد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل ۵۰ مدرسه، هفت مجتمع درمانی، ۱۰ مرکز فرهنگی، ۱۳ مجموعه مذهبی، ۳۰ مجموعه ورزشی و ۲۵ پروژه فضای سبز و پارک خواهد بود.

طاهرخانی با بیان اینکه علاوه بر این ۲۶ پروژه در حوزه راهسازی اجرا می شود گفت: این راه‌ها درون شهرهای جدید و یا بین شهرهای مادر با شهرهای جدید افتتاح خواهد شد که بزرگترین آن آزادراه تبریز – سهند به طول ۲۲ کیلومتر است که در یک شرایط سخت کوهستانی انجام شد و انشاالله امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در این ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز ۳۸ پروژه را افتتاح می‌کنیم که ۲۳ مورد آن زیرساختی و خدماتی و ۱۵ پروژه مربوط به واحدهای مسکونی است. دو پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

وی افزود: هزینه اجرای ۳۸ پروژه ای که امروز افتتاح می شود ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …