سال بودجه‌ای سختی در پیش داریم/فرصت‌ تعاملات علمی بین‌المللی را از دست نخواهیم داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه سال بودجه‌ای سختی در پیش داریم، گفت: با این وجود معتقدم فرصت تعاملات علمی بین‌المللی را نباید از دست داد.

دکتر کوهپایه زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تاثیر تحریم‌های کشور بر تعامل با دانشگاه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: به هر حال تحریم های ظاهرا اقتصادی به نوعی تحریم‌های علمی نیز محسوب می شود. ممکن است در ظاهرا مشخص نباشد، اما این تحریم‌ها  می تواند تردد اساتید از خارج به ایران را تحت تاثیر قرار داده است البته ما سعی کردیم با برگزاری دوره‌هایی در داخل مثل کیش و همکاری با وزارت امور خارجه مشکلات صدور ویزا را کاهش و موانع این چنینی را رفع کنیم.

وی در ادامه باتاکید بر اینکه فرصت‌ تعاملات علمی بین‌المللی را از دست نخواهیم داد،‌ گفت: در این زمینه تفاهمات انجام شد برنامه های مشترک آموزشی با تعدادی از دانشگاه‌های اروپایی داریم امیدواریم بتوانیم از مهر امسال تعدادی دانشجوی دندانپزشکی از این کشورها در دانشگاه پذیرش کنیم. همانطور که اعلام کردیم تعداد ۱۷ تا ۲۰ دانشجوی دندانپزشکی از دانشگاه‌های قبرس که دو سال اول آموزشی خود را گذرانده باشند از امسال به منظور گذراندن ۵ سال دوره بالینی خود به دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهند آمد و مدرک این دانشجویان به صورت مشترک ارائه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: فرصت مطالعاتی دانشجویان این دانشگاه به خارج از کشور به شرط تامین اعتبار ادامه خواهد یافت و این فرصت حدود ۶ ماهه است و این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود و در سال ۹۸ زیر ۱۰ نفر به این فرصت مطالعاتی اعزام شدند و حدود ۶ استاد نیز به این فرصت اعزام شدند.

دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: از لحاظ بودجه ای سال سختی در پیش داریم اما مراقبت های لازم را در صرفه جویی بودجه انجام میدیم تا منابع خود را به درستی استفاده نماییم و بهره وری نیز افزایش یابد. تا کمبود منابع احتمالی جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه رشد بودجه ای بهتری در نظام سلامت داشتیم،‌ اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد و اظهار کرد: تلاش ما برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه بسیار زیاد بوده است و در حال حاضر نیز ۲۰۰ دانشجوی خارجی در رشته‌ها مختلف علوم پزشکی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و جذب دانشجویان خارجی بیشتر در بخش و ظرفیت‌های خالی دانشگاه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …