سرفصل آموزشی دوره ارشد "رشته تاریخ اجتماعی ایران" تصویب شد

سرفصل آموزشی دوره کارشناسی ارشد “رشته تاریخ اجتماعی ایران” در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بررسی و کلیات آن مصوب شد.

به گزارش ایسنا، جلسه ۱۸۴ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه بررسی سرفصل آموزشی دوره کارشناسی ارشد “رشته تاریخ اجتماعی ایران” در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در دستور قرار گرفت و گزارشی در این زمینه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین الویری، رئیس کارگروه علوم تاریخی ارائه شد.

الویری با بیان اینکه تاریخ اجتماعی، حوزه و رویکرد جدیدی در مطالعات تاریخی به شمار می‌آید که عوامل و بسترهای اجتماعی را در کانون توجه خود قرار می‌دهد، گفت: این حوزه به مناسبات اجتماعی در دوره‌های مختلف تاریخی از جمله به اقشار و طبقات گوناگون اجتماعی، جنبش‌های اجتماعی نهادها و سازمان‌های اجتماعی و غیره توجه دارد.

وی اضافه کرد: برنامه درسی کارشناسی ارشد تاریخ اجتماعی ایران به گونه‌ای تدوین شده است که بتواند حوزه‌های مغفول و کمتر بررسی شده را در برنامه درسی خود بگنجاند تا از این طریق دانشجویان و کارورزان تاریخ با ابعاد نوین رشته تاریخ آشنا شده و نیز بعد نظری تاریخ را تقویت کنند.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین الویری اهداف و ضرورت راه‌اندازی این رشته و نقش و توانایی فارغ‌التحصیلان رشته تاریخ اجتماعی ایران را تشریح کرد.

سپس اعضا به کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته تاریخ اجتماعی ایران، رای مثبت داده و بررسی جزئیات این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …