سهم ۳۱ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که این مبلغ معادل ۳۱.۲ درصد از تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در سال گذشته مجموعا ۸۱۸ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده و بخش خدمات بیشترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که ۳۳.۲ درصد، معادل ۲۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال گذشته به بخش خدمات، ۳۱.۲ درصد معادل ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن و ۱۹.۷ درصد معادل ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش بازرگانی تخصیص یافته است.

همچنین بخش کشاورزی و مسکن نیز به ترتیب  ۸.۷ و ۷.۱ درصد از این تسهیلات را دریافت کردند که مبلغ آن به ترتیب ۷۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ۵۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تسهیلات بخش بازرگانی تقریبا دو برابر شد

همچنین بر اساس این آمار تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش بازرگانی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۹۶، ۴۳.۷، ۳۵.۶ و ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال گذشته با کاهش ۳۷.۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …