سهم ۵۲ درصدی صنایع کوچک در کشور

رئیس سازمان صمت استان تهران سهم صنایع کوچک در کشور را ۵۲ درصد و جذب سرمایه، بازدهی سریع و ایجاد سریع اشتغال را از ویژگی‌های صنایع کوچک عنوان کرد.

یداله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و زود بازده راه برون رفت از رکود اقتصادی است، گفت: بنگاه‌های کوچک و زودبازده درشرایط کنونی اقتصادی از جمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، آسیب زیادی دیده‌اند و تاب آوری آن‌ها درمقابل بحران‌ها کم شده، اما می‌توان از ظرفیت‌های مناسب این بنگاه‌ها استفاده بهتری کرد.

وی در ادامه جذب سرمایه، بازدهی سریع و ایجاد سریع اشتغال را از ویژگی‌های صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: این بخش از صنایع در تامین زنجیره نیاز واحدهای صنعتی بزرگ نقش اساسی دارند، بنابراین راه‌اندازی و حمایت از صنایع کوچک باید از اولویت‌های دولت جدید باشد.

صادقی همچنین با اشاره به اینکه براساس آمارها ۵۲ درصد از صنایع کشور مربوط به صنایع کوچک است، تصریح کرد: صنایع کوچک در استان تهران نیز در قالب جوازهای صنعتی و صنفی تولیدی و خدماتی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی استان دارند.

وی درپایان ضمن گرامیداشت روز ملی صنایع کوچک آمادگی سازمان صمت استان را در پیگیری و رفع مشکلات واحدهای کوچک و متوسط درقالب کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و ٣١٤٥ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان “روز حمایت از صنایع کوچک” نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …