شرایط زیر پوسته زمین بازسازی شد

اخیرا یک گروه از محققان شرایط سخت زیر پوسته زمین را همانگونه که در حدود ۳.۸ میلیارد سال پیش بود، بازسازی کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، در آغاز وزیکول وجود داشت. وزیکول حبابی شبیه حباب صابون است که به صورت خودکار ایجاد می‌شود و توسط یک لایه غشایی محصور شده است و طبق یافته‌های دانشمندان توسط یک مایع با دمای ۴۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد و فشار زیاد احاطه شده است.

دانشمندان در آزمایش خود ساختاری همانند سالها پیش که دارای شکاف‌های پر از آب میان سنگ‌ها در مرکز زمین و منابع زمین گرمایی بود، ایجاد کردند.

 آنها طی 14 روز در مجموع ۱۵۰۰ نسل وزیکول ایجاد و آن را شکافته و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

دانشمندان دریافتند که برخی از وزیکول‌ها طی این همه سال و با گذشت زمان از تغییرات نسل جان سالم به در برده‌اند زیرا پیش‌ماده‌های پروتئینی خاصی را از “ماده اولیه” در داخل غشای خود تعبیه کرده بودند و این امر باعث شده بود که آنها به طور فزاینده‌ای پایدار، کوچک‌تر و مهمتر از همه غشای آنها نفوذپذیر شوند.

دانشمندان یقین دارند که با ایجاد و بازسازی چنین شرایطی توانسته‌اند شرایط  واقعی مرحله اولیه زندگی را نشان دهند.

“اولریچ شریبر”(Ulrich Schreiber) زمین شناس و استاد دانشگاه دویسبورگ اسن، گفت: همانطور که ما در تایم لپس شبیه ساختار میلیاردها سال قبل را بازسازی کرده‌ایم، ممکن است چنین وزیکول‌هایی به اندازه کافی پایدار باشند که در هنگام فوران آبفشان به سطح بیایند.

آبفشان( Geyser) چشمهٔ آب گرمی است که در فواصل زمانی معین آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کند. یکی از مراکز آبفشان‌های جهان پارک ملی یلوستون است.

علت پدید آمدن آبفشان شرایط خاص هیدروجیولوژیکال است. این پدیده تنها در چند مکان بر روی زمین اتفاق می افتد و در واقع پدیده‌ای نسبتاً نادر به حساب می‌آید. تمامی مناطق شامل آبفشان‌ها در نزدیکی مناطق آتشفشانی فعال قرار دارند و دلیل شکل‌گیری آن‌ها نزدیک بودن به ماگما هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …