شروع فعالیت دانشجویان منوط به گرفتن گواهی سلامت از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه است

مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس گفت : پس از اعلام رسمی از سوی دولت و هیات رییسه دانشگاه، در پروتکل شروع فعالیت، دانشجویان منوط به گرفتن گواهی سلامت از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه می باشد که باید به تایید کمیته ایمنی دانشکده نیز برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفریان در دومین نشست ستاد آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه تربیت مدرس، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شیوه نامه انجام خدمات حوزه پژوهشی و فناوری ابلاغ شد و موارد دورکاری و حضور حداقلی کارمندان در مجموعه مورد توجه قرار گرفت و مجوز دفاع به صورت مجازی صادر شد.

وی افزود: در خصوص چگونگی برگزار جلسات دفاع مجازی نیز در حال حاضر محدودیتی در مورد استفاده از بستر خاصی ابلاغ نشده و دستورالعمل برگزاری جلسات دفاع مجازی به زودی اعلام می شود. همچنین پروتکلی برای چگونگی آغاز فعالیت دانشجویان پس از اعلام رسمی از سوی دولت و هیات رییسه دانشگاه نیز تهیه کردیم که در آن وظایف بخش های مختلف بر مبنای قوانین HSE مشخص شده و تعداد، زمان و نحوه حضور دانشجویان در آزمایشگاه و اولویت بندی حضور دانشجویان و در اختیار گذاشتن ماسک، دستکش و الکل به دانشجویان و … در آن لحاظ شده است.

جعفریان تصریح کرد: در این پروتکل شروع فعالیت دانشجویان منوط به گرفتن گواهی سلامت از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه می باشد که باید به تایید کمیته ایمنی دانشکده نیز برسد.

در این جلسه دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس در سخنان از زحمات مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و تمامی واحدهایی که در جهت پیشگیری و کنترل شیوه ویروس کرونا در دانشگاه فعالیت های مفید و به موقعی را انجام دادند تشکر و قددانی کرد.

در ادمه نماینده مرکز بهداشت و درمان از زحمات شبانه روزی دکتر رئوفی مدیر مرکز بهداشت و درمان و تمامی پرسنل و پزشکان این مجموعه تشکر کرد و گفت: موارد احتمال قطعی ابتلا به ویروس کرونا در دانشگاه تک رقمی بوده و ان شاءالله آمار دقیق به زودی اعلام خواهد شد. در حال حاضر افراد مشکوک و دارای علامت نیز از سوی مرکز بهداشت رصد می شوند و تعطیلی و تخلیه به موقع خوابگاه ها و پس از آن تعطیل شدن رسمی دانشگاه ها به کنترل و جلوگیری از عدم شیوع آن در دانشگاه بسیار کمک کرد.

در ادامه دکتر سلیمانجاهی مدیر گروه ویروس شناسی دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی اظهار داشت: سامانه خوداظهاری جهت بررسی سلامت دانشگاهیان باید به صورتی باشد که فرد با انجام سه کلیک بتواند شرایط خود را اعلام کنند و نیاز به پرکردن مرتب اطلاعات افراد نباشد.

وی در ادامه بر لزوم تب سنجی مداوم و منظم در مبادی ورودی دانشگاه تاکید کرد و گفت: این مساله باید به صورت منظم انجام شود تا در تعاملات روزانه با همکاران از آرامش خاطر بیشتری برخوردار باشیم.

وی افزود: کارکنانی که حضور آن ها در دانشگاه الزامی نیست نباید به دلیل اضافه کار و سایر موارد در دانشگاه حضور یابند و مساله دورکاری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. همچنین دادن ماسک و دستکش به کارکنان شرکتی و الزام به استفاده از آنها در محیط دانشگاه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه خاکپور مدیر اموراداری دانشگاه تربیت مدرس نیز تاکید کرد: به دلیل آنکه ضدعفونی بخش های مختلف دانشگاه از سوی کارکنان خدماتی صورت می گیرد، حضور بسیاری از آن ها در دانشگاه الزامی است و به کارکنان به ویژه کارکنان خدماتی و شرکتی ماسک و دستکش داده می شود و حتما در خصوص استفاده از آن و رعایت نکات بهداشتی نظارت صورت می گیرد.

در ادامه صیفی مدیر حراست دانشگاه نیز اظهار داشت: حضور یکی از پرسنل مرکز بهداشت در کنار نیروهای نگهبانی در ورودی اصلی، برای تب سنجی و ارائه نکات بهداشتی به دانشگاهیان قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال در مواردی که افراد تب سنجی شده و درجه حرارت بدن آن ها بالاتر از حد تعیین شده بود اجازه ورود به دانشگاه داده نشد و به مرکز بهداشت و درمان ارجاع داده شدند.

وی گفت: باید شرایط از نظر روحی و روانی و نوع برخورد با افراد مشکوک به ویروس کرونا به گونه ای باشد که سبب پنهان کاری از سوی افراد نشود و حتما افرادی که در خود حتی علایم خفیف سرماخوردگی را احساس می کنند از ورود به دانشگاه خودداری کنند.

در ادامه دکتر یوسفیان مدیر آموزش دانشگاه در خصوص فعالیت های حوزه آموزش طی دو ماه اخیر اظهار داشت: حوزه آموزش در سه بعد شامل مدیریت شرایط تحصیلی دانشجویان و تداوم فرایند کلاس ها، مدیریت درخواست های ارباب رجوع و مدیریت فعالیت های آموزشی دانشکده ها و گروه های آموزشی در زمان تعطیلی دانشگاه مشغول به انجام وظیفه می باشد.

وی ادامه داد: در بعد اول از نیمه اسفند ماه 98 تمامی کلاس ها به صورت غیرحضوری انجام میشود و تمامی کلاس های عملی به پس از باز شدن دانشگاه و بازگشت به شرایط عادی موکول شد.

یوسفیان گفت: در حال حاضر 1488 درس از مجموعه دروس نظری و نظری- عملی نیمسال دوم 98-99 در سامانه LMS صفحه درسی دارند و برای همه اساتید حتی اساتید مدعو صفحه درسی ایجاد شده و لینک برگزاری کلاس آنلاین با نرم افزار Adobe connect با قابلیت بارگذاری فایل صوتی و تصویری به حجم 250 مگابایت فراهم گردیده است.

وی افزود: در زمینه آشنایی با سامانه موجود و رفع مشکلات احتمالی نیز همکاران ما به صورت شبانه روزی پاسخگو هستند و کارگاه هایی نیز به صورت آنلاین در این زمینه برگزار شده است. در حال حاضر 70 درصد کلاس ها تشکیل شده که 50 درصد از آنها از طریق سامانه های رسمی دانشگاه و حدود 20 درصد از طریق شبکه های مجازی مدنظر اساتید صورت پذیرفته است و از دانشکده ها نیز خواسته شده تا دهم اردیبهشت ماه گزارشی از نحوه برگزاری کلاس ها طی هفته های گذشته ارائه نمایند.

مدیر آموزشی دانشگاه تصریح کرد: همچنین به همت دفتر آموزش های آزاد با همکاری مرکز فناوری اطلاعات کمیته توسعه راهبردی توسعه زیرساخت های فنی آموزش الکترونیک تشکیل شده تا نواقص و ضعف های احتمالی موجود برطرف گردد و امکانات لازم برای توسعه آموزش الکترونیک را به هیات رییسه دانشگاه اعلام نمایند.

دکتر یوسفیان خاطر نشان ساخت: در زمینه مدیریت ارباب رجوع آموزشی نیز بیش از 90 درصد فعالیت ها در مدیریت های مختلف آموزشی به صورت غیرحضوری انجام می شود و مراجعات دانشجویی به صورت غیرحضوری صورت می گیرد. جلسات شورای آموزش دانشگاه، شورای آموزشی دانشکده ها نیز و جلسات گروه ها نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

در ادامه رضایی مدیر فرهنگی دانشگاه در خصوص فعالیت های حوزه فرهنگی دانشگاه در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: بازپخش برخی از برنامه ها و کارگاه های برگزار شده از سوی حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با همکاری روابط عمومی در شبکه آپارات بارگذاری شد و دوشنبه ها ساعت 14 بر اساس برنامه اعلامی پخش می گردد.

همچنین مسابقه کتابخوانی، مسابقه عکاسی، پویش همدلی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و سایرنهادها و تشکل های دانشگاه جهت کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف، افکارسنجی برخط و تهیه و پخش مواد ضدعفونی کننده از سوی بسیج کارکنان دانشگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.

در ادامه نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی خاطر نشان ساخت: روابط عمومی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار تمامی واحدهای دانشگاه حضور داشت و هر نوع اطلاع رسانی در زمینه های مختلف را در وبسایت و شبکه های مجازی دانشگاه بازنشر کرد.

وی افزود: اولین دفاع مجازی دانشگاه به صورت زنده از لایو اینستاگرام و وبسایت و آپارات پخش شد و صدا و سیما نیز در بخش های مختلف خبری از این رویداد به عنوان اقدام اثرگذار اجتماعی در شرایط فعلی نام برد و بازتاب خوب و گسترده ای به ویژه در جهت رفع نگرانی دانشجویان و اساتید در خصوص چگونگی برگزاری جلسات دفاع داشت و دانشگاه تربیت مدرس توانست در این زمینه به عنوان دانشگاه پیشرو این اقدام اثرگذار را به انجام برساند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: در بخش های دیگر نیز ما تعامل خوبی با دانشکده ها و واحدهای مختلف دانشگاه داریم و گزارش ها و محتواهای علمی تولید شده از سوی دانشکده ها را بلافاصله بازنشر می کنیم و علاوه بر ظرفیت اطلاع رسانی روابط عمومی، از شبکه های اطلاع رسانی سایر دانشگاه ها و روابط عمومی های کل کشور و وزارت علوم نیز استفاده کردیم و در خصوص پخش زنده رویدادها در کنار واحدهای مختلف نهاد رهبری، معاونت فرهنگی و .. بودیم تا در شرایط خاص فعلی بتوانیم به بهترین نحو انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …