شهرک‌های تخصصی صنعتی همدان الگویی برای کشور ‏

ایسنا/همدان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به ‏اینکه استان همدان در بحث شهرک های تخصصی صنعتی الگویی ‏برای سایر نقاط کشور است، گفت: فعالیت مددجویان کمیته امداد در این ‏استان از میانگین کشوری دو تا سه برابر بالاتر است.‏

دکتر محمد امید دوشنبه ۲۷ مردادماه در نشست تخصصی با استاندار همدان، نماینده مردم ملایر در مجلس، فرماندار و جمعی از مدیران ارشد استان که در محل فرمانداری ملایر برگزار شد، افزود: در بازدیدی که امروز از ملایر داشتیم حرکت، پویایی، کار، سرزندگی و توسعه را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به خوبی در زمینه اشتغالزایی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: نمایشگاه های مبلمان منبت بلوار ۳۲ متری مطهری و محصولات تولید شده توسط فعالان این عرصه، غرورآفرین است.

امید تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه تولید پوشاک و مبلمان منبت، می توان در راستای صادارت به کشورهای اطراف گام های مؤثری برداشت.

وی به ظرفیت بالای ملایر در تولید انگور و قابلیت های لازم برای توجه و پرداختن به این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان در آمایش روستایی ۶۰۰ روستا احصاء شده که ظرفیت عظیمی محسوب می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر مصوب کردیم تا زیرساخت های لازم برای احداث ناحیه صنعتی خیاطان ازندریان فراهم شود، گفت: با توجه به اقدامات فاخر انجام شده در حوزه مبل منبت ملایر، توسعه شهرک مبلمان و کوراسیون را در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود: اگر بخش خصوصی وارد کار شود ما برای احداث شهرک نمایشگاهی مبل منبت به وسعت ۱۷ هکتار آمادگی داریم همچنین با توجه به آن که استان همدان در بحث شهرک های گلخانه ای ظرفیت قابل توجهی دارد، قول مساعد می دهیم در زمینه اعطای تسهلات لازم برای توسعه شهرک های گلخانه ای ملایر مساعدت لازم را انجام دهیم.

امید با بیان اینکه طی سه دهه اخیر اقدامات مهمی در زمینه آبادانی و پیشرفت روستاهای کشور رقم خورده است، گفت:  در این دولت روی مهاجرت معکوس به روستاها کار کردیم، از سوی دیگر ۸۸ درصد روستاهای کشور از نعمت انشعابات گاز بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی ارتباطات وصل هستند، افزود: مقرر شده است تا پایان این دولت مراکز جامع سلامت در تمام روستاها احداث شود.

امید با تأکید بر اینکه روی مسئله اشتغال پایدار روستائیان تمرکز داریم، افزود: ۲۲ هزار میلیارد تومان در این راستا در نظر گرفته شد و استان همدان در جذب این منابع خوب عمل کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده در بحث آبرسانی به روستاهای ملایر، تصریح کرد: این موارد را در اسرع وقت بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

قابلیت ملایر برای ایجاد مرکز توسعه صادارت پوشاک

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با بیان اینکه در بحث حمایت از خیاطان قصد داریم شبکه توسعه و مرکز دیسپاچینگ تهیه و توزیع پوشاک را در ملایر ایجاد کنیم، گفت: با این اقدام امکان صادرات پوشاک از ملایر به سایر نقاط کشور فراهم می شود.

دکتر اصغر نورالله زاده بر لزوم انجام اقدامات راهبردی بر روی فرآوری انگور تأکید کرد و افزود: می توان از شیره انگور کپسول های انرژی زا و حتی قرص های ویتامین و … تولید کرد که قابلیت صادرات داشته باشد.

وی افزود: فعالان حوزه منبت ملایر می توانند در بحث تولید تجهیزات خانگی چوبی، اسباب بازی ها و وسایل آشپز خانه چوبی ورود پیدا کنند و سود خوبی ببرند چراکه بازار خرید و فروش این دست محصولات چند هزار میلیارد تومان در آمد دارد.

نور الله زاده یادآورشد: برای کمک به واحدهای نمایشگاهی مبلمان منبت ملایر، هر واحدی که واجد شرایط باشد پس از ثبت نام و تکمیل مدارک می تواند تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

روستاهای ملایر؛ تشنه احداث مجتمع های آبرسانی

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با بیان اینکه درسطح شهرستان ملایر 208 روستای دارای سکنه وجود دارد که متأسفانه به تعداد قابل توجهی از آنها با تانکر آبرسانی می شود، گفت: احداث مجتمع های آبرسانی، مطالبه روستائیان این شهرستان است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: در حوزه راه های روستایی اقدامات خوبی انجام شده است اما همچنان در بحث راه روستایی 9 روستا در ملایر مشکل جدی داریم که انتظار می رود در زمینه تأمین قیر رایگان و ادوات و ماشین آلات اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه ملایر در بحث سری دوزی خیاطی در کشور کم نظیر است، ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار نفر در کارگاه های خیاطی شهرستان مشغول بکار هستند اما بیمه آنها مشکل دارد و هنوز تسهیلات بانکی استفاده نکرده اند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت بر لزوم تجمیع خیاطان در یک ناحیه و یا شهرک صنعتی تأکید و خاطرنشان کرد: دو قطعه شهرک گلخانه ای به وسعت 68 هکتار و 52 هکتار در ملایر در حال احداث است که برای به نتیجه رسیدن نیازمند تأمین اعتباارت دولتی است.

50 رشته قنات؛ نیازمند اعتبارات لایروبی

فرماندار ویژه ملایر نیز به جایگاه شاخص ملایر در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حوزه انگور و مبل منبت، شهر جهانی است.

قدرت الله ولدی مشکلات و کمبودهای موجود در سطح این شهرستان را مطرح کرد و یادآور شد: امیدواریم با نگاه مثبت دکتر امید مشکلات موجود رفع شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان 650 رشته قنات داریم، افزود: سیل سال گذشته و بی آبی های پی در پی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده و درحال حاضر 50  رشته قنات نیازمند اعتبارات لایروبی است.

ولدی با اشاره به اینکه در 32 روستای ملایر پروژه های بهسازی بنیاد مسکن بیش از  50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه های نیازمند تأمین اعتبار هستند.

وی احداث چهار مجتمع آبرسانی روستایی، توجه به طرح فراز و تخصیص اعتبارت قابل توجه برای اجرای این طرح از مجل صندوق کار آفرینی امید، احداث شهرک یا ناحیه صنعتی مختص خیاطان شهر ازندریان و اعطای تسهیلات لازم برای زیرساخت و تجهیز این ناحیه، رفع مشکلات بیمه خیاطان و تخصیص تسیهلات به 6000 بافنده قالی در 10 روستای پایلوت ملایر را از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خواستار شد.

ولدی بر لزوم تأمین تسهیلات بانکی برای توسعه شهرک مبل منبت ملایر اشاره و اظهارکرد: 10 روستای ملایر پایلوت مرواربافی هستند و برای توسعه کار خود به تأمین تسهیلات نیازمندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …