صادرات بیش از ۶ میلیارد دلاری استان مرکزی در هفت سال اخیر

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از سال ۹۲ تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان بیش از ۶ میلیارد دلار بوده که طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است و تحقق این مهم مرهون و ماحصل تعامل بخش دولتی و خصوصی است .

سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه 12 شهریورماه در پانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی اظهار کرد: یکی از فعالیت های نظام جمهوری اسلامی بخش تعاونی است و باید تعاون بیشترین حجم تبادلات اقتصادی و فعالیت های صنعت و کشاورزی را داشته باشد و تلاش هم بر این است که در همین سمت حرکت کنیم، هرچند هنوز به اهدافمان نرسیده‌ایم ولی در نظر داریم بر اساس سیاست گذاری نظام جمهوری اسلامی تعاونی ها هرچه بیشتر تقویت و حمایت شوند تا آنها بتوانند در عرصه های اقتصادی و ایحاد اشتغال فعالیت کنند.

وی افزود: روند این تلاش و تحقق این هدف در سال های اخیر شتاب بیشتر و بهتری گرفته و بخش تعاونی استان مرکزی نسبت به سایر استان های همجوار و مشابه شرایط بهتری دارد. بواسطه ۲۲۷۸ تعاونی فعال در سطح استان ۲۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایحاد شده که ۱۰درصد از بیمه شدگان کارگری استان هستند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی فقط در یک ماه گذشته ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته که در نوع خود کم نظیر است، تصریح کرد: سال گذشته از سوی بخش تعاون حدود ۱۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی صورت گرفته است.

آقازاده ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند با حمایت جدی مسئولان تحریم‌ها را دور بزنند، هدف دشمنان از تحریم‌ها فشار بر مردم و دلسرد کردن آنها است اما باید با تلاش و همت مضاعف مسیر پیشرفت را طی کرد.

وی با اشاره به میزان مبادلات تجاری استان طی دولت های یازدهم و دوازدهم نیز گفت: از سال ۹۲ تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان بیش از ۶ میلیارد دلار بوده که طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است و تحقق این مهم مرهون و ماحصل تعامل بخش دولت و خصوصی است .

استاندار مرکزی تصریح کرد: سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سوی بانک توسعه تعاون استان ۱۰۳درصد و بیش از تعهد بوده و بیشتر در حوزه پرداخت تسهیلات به بخش تعاون(معادل ۸۰ درصد) بوده  که جای تقدیر دارد و باید تقویت تعاونی های استان و حمایت از تولید مد نظر تمام مسئولین قرار گیرد.

آقازاده ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق از مرداد سال گذشته از پنج هزار و ۸۰۰ نفر به هزار و ۶۰۰ نفر در مرداد سال جاری رسیده که کاهش ۷۲ درصدی داشته است.

در پایان این نشست از تعاونگران و کارآفرینان برتر استان مرکزی با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …