صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان الکترونیکی می شود

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد که با راه اندازی سرویس “الکترونیکی صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان”، دانشجویان می توانند درخواست دریافت گواهی خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه خواجه نصیر با اعلام صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد؛  سازمان امور دانشجویان اقدام به راه اندازی سرویس الکترونیکی صدور گواهی اشتغال به تحصیل نموده است. این سرویس در بستر اینترنت و از طریق سامانه سجاد (https://portal.saorg.ir) در دسترس عموم دانشجویان قرار دارد و به زودی در بستر شبکه دولت هم ارائه خواهد شد.

بر این اساس با عملیاتی شدن سرویس فوق، بدون مراجعه حضوری دانشجو به دانشگاه خواجه نصیر وضعیت اشتغال به تحصیل قابل استعلام است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز با بهره برداری از سامانه جامع الکترونیکی امور دانشجویان بیش از ۷۰ درصد خدمات  سازمان امور دانشجویان از جمله استعلام مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان،ثبت نام و ارائه کارنامه آزمون زبان وزارت علوم، انتخاب دانشجوی نمونه ، ارزیابی مدارک تحصیلی دانشگاههای خارج از کشور و ویزا و اقامت دانشجویان غیر ایرانی از طریق الکترونیکی انجام شد.

دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در این رابطه تاکید کرد: سامانه فوق خدمات بخش های پرمراجعه سازمان امور دانشجویان، به صورت الکترونیکی انجام می شود و در اداره کل دانشجویان داخل، خدماتی نظیر خرید تعهد رایگان آموزش دانشجویان، انتقال و مهمانی دانشجویان، انتقال دانشجویان از خارج به داخل، صدور گواهی نامه های اشتغال به تحصیل، تایید نظام وظیفه و سایر خدمات این اداره در قالب طرح الکترونیکی خدمات ارائه  شد.

وی افزود: در اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تمامی خدمات نظیر ارائه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری، بورسیه خارج، آزمون های زبان، صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به اعزام برای خارج هستند، ارائه تسهیلات ارزی، پیگیری تعهدات دانشجویان و مواردی از این قبیل به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: فعالیت های اداره کل دانشجویان غیرایرانی نظیر ارائه خدمات به دانشجویان غیرایرانی در حوزه های اقامت، گذرنامه و تمدید آن، رفت و آمد دانشجویان به کشور خود، صدور مدرک فارغ التحصیلی و برخی امور دیگر از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیکی انجام می شود.

معاون وزیر علوم همچنین ادامه داد: فعالیت های اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در مواردی نظیر ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان خارج نیز به صورت الکترونیکی ارائه می کنیم بطوریکه دانشجویان می توانند مدارک آماده خود را بر روی سیستم قرار بدهند و تا موقع برگشت به داخل کشور، ارزشیابی مدارک آنها بدون نیاز به اصل مدرک، آماده باشد.
 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …