صرفه‌جویی انرژی ساختمان‌ها با سامانه‌های کنترل هوشمند تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با راه‌اندازی سامانه‌های کنترل هوشمند به پایش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌ها پرداختند و به گفته آنها تجهیز ساختمان‌ها با این سیسم منجر به صرفه‌جویی انرژی شده است.

به گزارش ایسنا تورج بطحایی، رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید سامانه‌های کنترل هوشمند در پایش مستمر تاسیسات سرمایش گرمایش و تهویه مطبوع را از محصولات تولیدی این شرکت نام برد و گفت: این شرکت دارای بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه، مانیتورینگ آنلاین و M&V پایش و صحه‌گذاری و بخش اجرایی به همراه نمایندگی‌های فعال در سراسر کشور است.

وی افزود: بنا به تائید شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان بهره‌وری انرژی ایران هوشمندسازی موتورخانه‌ها یکی از موثرترین راهکار بهینه‌سازی با کوتاه‌ترین دوره بازگشت سرمایه در ساختمان مسکونی اداری است؛ از این رو طی ۵ سال گذشته توانستیم با طراحی و توسعه نرم‌افزار یکپارچه مدیریت انرژی به کنترل و پایش تاسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع و میترینگ ‌آب و انرژی به دستاوردهای کم نظیری در این حوزه برسیم.

بطحایی افزود: تاسیسات ۵۰۰ ساختمان بزرگ در سطح کشور از جمله ساختمان‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران، پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توزیع برق، وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار و رفاه امور اجتماعی، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های برج‌های مسکونی تحت کنترل و پایش آنلاین این نرم‌افزار قرار گرفتند.

به گفته رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، تا به امروز ۲۲ هزار موتورخانه در ۸۰۰ نقطه کشور به تجهیزات مونیتورینگ این شرکت مجهز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با راهکارهای کنترلی می‌توانیم صرفه‌جویی در ساختمان‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: صرفه‌جویی باعث کاهش نرخ استهلاک در سال خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه هر ساختمان پتانسیل این را دارد که صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی داشته باشد، این نرم‌افزار را طراحی کردیم و در اختیار ساختمان‌های مختلف قرار دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …