ضرورت تقویت ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی هیات‌های امنای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با اشاره به ضرورت تداوم آموزش‌های الکترونیکی در دوران پسا کرونا، گفت: باید ظرفیت ایجاد شده در زمینه آموزش‌های مجازی تقویت و تکمیل شود و همچنین ارتقای کیفی فعالیت‌های پژوهش و فناوری در تنظیم بودجه تفصیلی سال جاری دانشگاه‌ها، مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم در جلسه هیات‌های امنا تأکید کرد:

ضرورت تقویت ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی و توجه به ارتقای کیفی 

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست مجازی هیات‌های امنا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری صبح امروز (یکشنبه) با حضور مجازی اعضای حقیقی هیات‌های امنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با چندین دستور کار مهم تشکیل شد.

دکتر منصور غلامی در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های اعضای حقیقی، حقوقی و روسای کمیسیون‌های دائمی هیات‌های امنا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: ظرفیتی که هیات‌های امنا دارند، ظرفیت ارزشمندی است که تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده شده و توصیه می‌شود که در آینده نیز بهره‌برداری گسترده‌تر از این ظرفیت گرانقدر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی این سال‎‌ها بر این بوده است که برنامه‌های راهبردی کلان به صورت دقیق اجرا شود، گفت: این برنامه‌ها برآمده از اسناد بالادستی همچون رهنمودهای مقام معظم رهبری، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌های توسعه و همچنین برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی (هنگام اخذ رای اعتماد) است که مبنای اقدام و عمل بوده‌اند و تحقق آن ضرورتاً به یک برنامه‌ریزی منسجم و نظارت و پشتیبانی در اجرا نیاز دارد.

دکتر غلامی با اشاره به تحولاتی که طی یک سال اخیر در داخل و در دنیا اتفاق افتاده است، اظهار داشت: ما نیز باید برای آینده و تحولی دیگر، بازنگری و اصلاح در برنامه‌های راهبردی را مد نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی مدیران اجرایی در همه سطوح حوزه آموزش عالی گفت: ضرورت دارد مدیران در همه سطوح مدیریتی مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری در ارتباط با برنامه‌های راهبردی کلان و ماموریت‌ها و تکالیف خود، مطالعه دقیق داشته باشند تا بتوانند با بحث و تبادل نظر و مشارکت در اجرای دقیق آن و تنظیم گزارش‌های عملکرد بر اساس سرفصل‌ها اقدام کنند.

دکتر غلامی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید خلاصه‌ای از گزارش عملکرد خود را در قالب‌های مناسب اطلاع‌رسانی کرده و ظرفیت‌های ایجاد شده در مجموعه‌ها را بیان کنند. گزارش‌هایی که نشان دهد در تحقق اهداف اسناد بالادستی چقدر توفیقات داشته‌ایم و در این راستا مراکز علمی و فناوری موفق را الگو قرار دهند.

وزیر علوم در این جلسه، همچنین همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه را در حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: باید قدر بدانیم که علی‌رغم شرایط اقتصادی بد دولت به دلیل فشارهای تحریم، سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای به خانواده آموزش عالی داشته و تخصیص‌های دانشگاه‌ها را در اولویت قرار داد که امیدواریم در سال جاری نیز این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه همواره بحث معیشت کارکنان و اعضای هیات علمی را جزو برنامه‌های قابل پیگیری در دستور کار داشتم، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر افزایش حقوق کارکنان و همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی نتیجه داد که ان‌شاءالله در ادامه مسیر اجرا می‌شود.

دکتر غلامی افزود: آنچه که اتفاق افتاده است، جزو اهداف و برنامه‌ها بوده است که محقق شده است، در ادامه مسیرهای اداری و اجرایی نیز باید با در نظر گرفتن الزامات قانونی، روند اداری طی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدانند که تا آخرین روزی که مسئولیت دارند نباید انقطاعی در اجرای برنامه‌ها پیش آید و باید بدنه اجرایی تمام تکالیف را در راستای تعالی سازمانی و پیشبرد اهداف توسعه کشور اجرایی کنند. شایان ذکر است؛ در این جلسه، روسای دانشگاه‌های مختلف کشور نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای دستورات جلسه پرداختند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …