طالقانی: ترکان پس از ۳۴ سال کشتی ایران را قهرمان جهان کرد/ او کت تنش را هم درآورد جایزه بدهد!

محمدرضا طالقانی نایب رییس مرحوم اکبر ترکان در فدراسیون کشتی، گفت: او همیشه برای کشتی سنگ تمام گذاشت و هر کاری توانست برای کشتی انجام داد

محمدرضا طالقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت درگذشت اکبر ترکان، رییس پیشین فدراسیون کشتی، اظهار کرد: از دیشب که خبر فوت ایشان را شنیدم خیلی ناراحتم. خاطرات زیادی با مرحوم ترکان داشتم که اولین مورد آن درس معرفت، مردانگی و مدیریت بود. ۸ سال با او به عنوان نایب رییس فدراسیون کشتی کار کردم اما یک بار در کارم دخالت نکرد و در این ۸ سال فقط ۲ مرتبه به من توصیه داشت. خیلی مواقع برخی خبرنگاران یا طرفداران می‌گفتند من را از فدراسیون بردارند اما آقای ترکان با یک کلمه حرف کاری می‌کرد صد برابر بیش‌تر از قبل به کارم امیدوار شوم.

این پیشکسوت کشتی ایران، افزود: خیلی به من در کشتی یا بحث خانه کشتی و سفرهای کشتی گیران کمک کرد تا جایی که می‌خواست برای تیم هواپیمای اختصاصی بگیرد. خیلی حیف شد این مرد رفت. هر وقت او را برای دیدن مسابقات دعوت می‌کردم با خضوع می‌آمد.

او خاطرنشان کرد: یک مرتبه او را برای دیدن مسابقات نونهالان کشتی تهران به سالن ۷ تیر دعوت کردم. باور کنید انقدر از دیدن مسابقات لذت می‌برد که کت تنش را هم درآورد تا به این بچه‌ها بدهد. خودکار، خودنویس و ساعتش را هم به بچه‌ها داد. آن‌قدر این بچه‌ها خوب کشتی گرفتند که با آن تکه کلامش به من گفت”با این جقله مقله‌ها چکار کردی تو؟” گفتم آقا این‌ها روزی قهرمان جهان می‌شوند. که به‌خاطر همان یک روز رفته بود به غفوری‌فرد گفته بود آقای طالقانی را نایب رییس بگذارید تیمش قهرمان جهان می‌شود.

طالقانی ادامه داد: از این ناراحت شدم که دیدم امروز صبح همه رسانه‌ها نوشتند آقای ترکان وزیر پیشین راه و دفاع درگذشت، در حالی که باید می‌نوشتند رییس پیشین فدراسیون کشتی چرا که کشتی ایران پس از ۳۴ سال در زمان مدیریت مرحوم ترکان بود که قهرمان جهان شد. او انسانی مدبر بود که به‌خدا ریاست جمهوری هم برایش کم بود. به‌خاطر دردهایی که داشت در این سال‌ها همه چیز را تحمل می‌کرد. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود این مرد چقدر بزرگ و کاری بود. هر وقت ۱۲ شب یا ۵ صبح برای جلسه خدمتش رفتم دیدم در محل کارش حاضر است. هر خواهشی که درباره کشتی داشتم پذیرفت. هر نامه‌ای که به او برای اشتغال کشتی‌گیران زدم، خیلی زود مشغول به کار شدند.

وی در پایان گفت: او از مدیران زحمتکش و صادق این مملکت بود که برای کشتی هم زحمت زیادی کشید. همیشه برای کشتی سنگ تمام می‌گذاشت و من خیلی مدیون او هستم. به خانواده‌اش و قبیله قشنگ کشتی تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …