عفونت مجدد به کروناویروس دستکم تا ۶ ماه بعید است

مطالعات دانشگاه “آکسقورد” نشان می‌دهد، افرادی که دارای آنتی‌بادی کووید-۱۹ هستند حداقل به مدت شش ماه در برابر ابتلای مجدد ایمن هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل؛‌ یکی از مطالعات تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی(NHS) نشان می‌دهد، افرادی که یک بار ویروس کرونا را گرفته و دارای آنتی بادی هستند بعید است در طی شش ماه دوباره مبتلا شوند.

تحقیقات انجام شده در بیمارستان‌های دانشگاه “آکسفورد” ۱۲ هزار و ۱۸۰  نفر از کادر درمان را از ماه آوریل تا ماه نوامبر مورد مطالعه قرار داد. آزمایش‌های آنتی‌بادی نشان داد که تا زمان شروع مطالعه، از میان ۱۲۴۶ فردی که قبلا مبتلا شده بودند، تنها تست کووید-۱۹ سه نفر(۰.۰۲۴ درصد) مجددا مثبت شد. کارشناسان می‌گویند این نشانه دلگرم کننده‌ای است مبنی بر اینکه افرادی که قبلاً آلوده شده‌اند بعید است دوباره دچار کووید-۱۹ شوند.

محققان می‌گویند این مطالعه نشان می‌دهد که ابتلای به “سارس کوو- ۲”(SARS-CoV-۲) ایمنی کوتاه مدت در برابر ابتلای مجدد به ویروس ایجاد خواهد کرد.

همچنین آزمایش منظم ۱۱ هزار و ۵۲ نفر نشان داد که ۸۹ نفر از این افراد که پیش از این به کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند دچار بیماری شده و علائم بیماری را بروز دادند. ۷۶ عضو دیگر نیز که نتیجه آزمایش‌شان مثبت بود بدون علائم بیماری بودند.

بنابراین به طور کلی ۱۶۸ نفر(۱.۴۹ درصد) از افرادی که ابتلای قبلی نداشته‌اند، علائم بیماری را بروز دادند و یا نتیجه تست آنها مثبت اعلام شد.

این تحقیقات که امروز به صورت آنلاین و پیش از چاپ منتشر شده است، نشان می‌دهد احتمال ابتلای مجدد افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده‌اند بسیار کم است.

پروفسور دیوید ایر ،یکی از نویسندگان این مقاله و عضو دپارتمان سلامت دانشگاه آکسفورد، گفت: تحقیقات جاری که شامل گروه بزرگی از کادر درمان می‌باشد نشان داده است که ابتلا به کووید-۱۹ در اکثر افراد حداقل شش ماه ایمنی در مقابل ویروس ایجاد می‌کند.

افرادی که تست آنتی بادی آنها مثبت بوده است علائم بیماری را بروز ندادند در حالی که ۸۹ نفر از کسانی که تست آنتی بادی آنها منفی بود به ویروس مبتلا شدند. این واقعا خبر خوبی است، زیرا می‌توان اطمینان حاصل کرد که اکثر افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، حداقل برای مدت کوتاهی از ابتلای مجدد مصون‌اند.

یک مطالعه قبلاً نشان داده بود که سطح آنتی بادی پس از ابتلا به سرعت کاهش می‌یابد و تنها پس از ۸۵ روز به نصف تعداد اصلی خود می‌رسد. این کاهش همچنان ادامه می‌یابد و میزان آنتی بادی‌ها ۱۳۷ روز پس از زمانی که در بیشترین حالت خود بودند به میزان غیر قابل تشخیصی می‌رسند.

اما پروفسور ایر می‌گوید که آخرین یافته‌ها نشان می‌دهند: مصونیت کمی در افراد مبتلا شده باقی می‌ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …