عملیات مرمت ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی قزوین آغاز شد

ایسنا/قزوین مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین از آغاز عملیات رفع خطر و مرمت بخش‌های تخریب شده ساباط تاریخی خیابان عبیدزاکانی خبر داد.

علیرضا خزائلی با اعلام این خبر تصریح کرد: به دنبال  تخریب بخش‌هایی از اثر تاریخی و ثبت شدهٔ ساباط خیابان عبیدزاکانی در تاریخ ۲۸ شهریور ماه؛ عملیات اجرایی رفع خطر، مرمت و استحکام‌بخشی این بنا صبح امروز تحت نظارت کارشناسان مرمت میراث فرهنگی با همراهی و حمایت ساکنین محل آغاز شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ساکنین این محل به لحاظ تردد، امنیت و ناهنجاری‌های اجتماعی نشستی برای طرح و رسیدگی به معضلات موجود در میراث فرهنگی قزوین برگزار و مقرر شد تا مناسب‌ترین راه حل برای حفظ این اثر تاریخی و انجام خواسته‌های ساکنین اجرایی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: تلاش میراث فرهنگی به عنوان متولی حفاظت و پاسداری از آثار ارزشمند تاریخی، در گام نخست حفظ این اثر همراه با حفظ حقوق و رضایت خاطر اهالی است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دستگاه‌های ذیربط بتوانیم  این مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حداقل برسانیم.

 به گزارش ایسنا، در پی دریافت گزارش مردمی در شامگاه جمعه ۲۸ شهریور مبنی بر اقدام به تخریب ساباط ثبت ملی مربوط به دوره قاجار در مجاورت خانه تاریخی کسمایی میرمیران واقع در خیابان عبید زاکانی، پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به همراه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی به محل اعزام و با تخریب بخش‌هایی از این اثر تاریخی توسط عوامل ناشناس مواجه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …