فرهنگ نفت، مخرب فرهنگ کارآفرینی است

ایسنا/خوزستان معان علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در استان خوزستان از نظر فرهنگی، فرهنگ نفت نفوذ کرده است؛ اینگونه که یک جوان ترجیح می‌دهد که در یک شرکت نفتی استخدام شود و این فرهنگ، مخرب فرهنگ کارآفرینی است.

سورنا ستاری امروز (۲۲ دی) در جلسه ویدئو کنفرانس بازدید چند مرکز پارک علم و فناوری خوزستان و افتتاح دو مرکز، اظهار کرد: همه اتفاق نظر داریم که این وضعیت شایسته استان نیست، واقعا استان خوزستان پتانسیل‌های بالایی دارد و ما نیز در سال‌های اخیر غفلت کرده‌ایم. البته کمک‌هایی به دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز شده اما پارک علم و فناوری مظلوم واقع شده است. البته مدیر پارک نیز باید فعال باشد و پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در استان خوزستان نیز از نظر فرهنگی، فرهنگ نفت نفوذ کرده است، اینگونه که یک جوان ترجیح می‌دهد که در یک شرکت نفتی استخدام شود. متاسفانه این مساله در فرهنگ استان جا افتاده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: این فرهنگ مخرب فرهنگ کارآفرینی است. ظرفیت زیادی در حوزه‌های نفت و گاز، منابع معدنی، کشاورزی و… در استان وجود دارد و دانش باید در تمام این بخش‌ها نفوذ کند.

ستاری با اشاره به فعالیت‌های خوب دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای کارآفرینی، گفت: ایجاد حس کارآفرینی در دانشجو اهمیت بسیاری دارد، باید همه دانشگاه‌ها یاد بگیرند. دانشگاه آزاد نیز در این جهت در حال حرکت است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم دانشگاه را از پول دولت خارج کنیم کار بزرگی است. حل مشکلات پارک علم و فناوری پیگیری خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اشتغال بچه‌های فارغ التحصیل استان و تحول در صنایع استان این را می‌طلبد که همه باهم و در کنار هم یک هدف را پیگیری کنیم و آن هم نیروی انسانی سرمایه است. بدون وجود دانش، نفت و آب و گاز هیچ ارزشی ندارد. همه هم دل باید کار کنیم و اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد و استاندار نیز حمایت کند و پارک علم و فناوری خوزستان جزو پارک‌های بزرگ شود و در شان استان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …