فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان با اشتغالزایی ۱۲۰ هزار نفر خبر داد و راه اندازی مراکز نوآوری بخش تعاون را موجب افزایش بهره وری تعاونی ها دانست.

محمد جعفر کبیری در گفت وگو با ایسنا، از تاسیس مراکز نوآوری در بخش تعاون به عنوان یکی از اقدامات مهم وزارت تعاون در جهت ارتقای بهره وری تعاونی ها نام برد و گفت: یکی از برنامه های وزارت تعاون راه اندازی مراکز نوآوری تعاون است که با همراهی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف افزایش بهره وری و شفافیت در تعاونی ها و ایجاد و توسعه تعاونی های نوآور دنبال می کنیم.

افزایش بهره وری تعاونی ها با سامانه جامع بخش تعاون

وی ایجاد سامانه‌ جامع هوشمند بخش تعاون را از جمله اقدامات بهره‌ورانه بخش تعاون برشمرد و گفت: این سامانه در واقع پنجره واحد خدمات بخش تعاون است که امکان نظارت مستقیم و مستمر اعضا بر فعالیت و عملکرد اعضای هیات مدیره و مدیران عامل را به وجود می آورد.

فعالیت ۱۰ هزار تعاونی زنان با اشتغالزایی ۱۲۰ هزار نفر

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، با تاکید بر نقش موثر تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۲۶۰ تعاونی زنان با اشتغالزایی ۱۲۰ هزار نفر در کشور مشغول فعالیت هستند که این تعداد تعاونی، حدود ۱۱۹ هزار نفر عضو را شامل می شوند.

کبیری،  حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی های زنان و حمایت از اقشار آسیب پذیر، زنان سرپرست خانوار و توان یابان را از دیگر اقدامات وزارت تعاون برشمرد.

ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در طرح روستا تعاون

وی در پایان به تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در ۲۷ استان کشور اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه تعاونی‌های روستایی، وزارت تعاون طرح روستا تعاون را با حمایت از ۸۵۸ تعاونی در دستور کار قرار داده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این ۱۰۳ تعاونی توسعه و عمران شهرستانی با عضویت ۱۰۰ هزار نفر در کشور تشکیل شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …