قبل از جهش تولید به فکر رفع موانع آن باشیم

یک کارشناس حوزه کار جهش تولید را کاری بزرگ و ارزشمند توصیف کرد و گفت: همه حاکمیت و قوایی که در قالب دولت تعریف می‌شوند باید بسیج شوند تا شعار محوری امسال به شکل معنی داری تحقق یابد و ما در پایان سال ۱۳۹۹ بازخورد اقدامات صورت گرفته در زمینه جهش تولید را شاهد باشیم.

علیرضا حیدری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام” جهش تولید” گفت: اگر فرض کنیم جهش تولید متاثر از تولید برای صادرات است، باید برای صادرات کشور فکر کنیم و ببینیم که به چه دلیل صادرات ما رشد نکرده و چه عواملی مانع بازاریابی ما شده است؟

وی ادامه داد: اگر جهش تولید متاثر از تقاضای داخل و مصرف بیشتر در داخل کشور است باید ببینیم چه عواملی باعث کنترل و مدیریت مصرف داخلی می شود.

این کارشناس حوزه کار با طرح این پرسش که آیا سیاست مزدی که هم اکنون از آن پیروی می کنیم در قالب جهش تولید معنا می یابد؟ گفت: اینکه ما از یک طرف تولید کنیم ولی در انبار بماند و از آن طرف حقوقی به کارگر بدهیم که نتواند بخرد و مصرف کند، در تعارض و تضاد با یکدیگر است.

حیدری تصریح کرد: اگر از تولید و جهش آن صحبت می کنیم باید قبلش موانع تولید را رفع کنیم و در حوزه اجتماعی وارد یک بحث چالشی شویم. هیچ اقتصادی در دنیا یکساله به جهش نمی رسد و این کار مقدماتی می خواهد.

وی گفت: در حال حاضر نیازمند تغییر در یکسری قوانین هستیم تا موانع جهش تولید برطرف شود و رشد مورد نظر را محقق کند؛ البته این کار، کار بزرگی است و آرمانگرایی در خصوص اینکه تفکر ما رسیدن به این نقطه باشد قابل احترام و ارزشمند است.

این کارشناس حوزه کار افزود: این امر نشان می دهد که همه حاکمیت و قوایی که در قالب دولت تعریف می شوند باید بسیج شوند تا شعار محوری امسال به شکل معنی داری تحقق یابد و خروجی کار ما را به اهداف جهش تولید برساند؛ به نحوی که اگر آمارهای شروع سال ۹۹ را با پایان سال مقایسه کردیم، آمارهای کمی اقتصاد ما را متقاعد کند که این اتفاق افتاده است.

به گفته حیدری، در راستای تحقق شعار امسال همه دستگاههای اجرایی باید وظیفه خاصی را برعهده بگیرند چرا که دستیابی به این هدف متعالی نیازمند تشکیلات هماهنگ کننده در تمام دستگاهها و مجموعه ها است و این تشکیلات برای اقتصاد ایران که نیاز به رشد و بزرگ شدن دارد، یک ضرورت است.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری و تاکید کردند باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …