قول بازسازی «سی‌سخت» تا پایان تیرماه

از ۴۷۰۰ واحدی که در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند تاکنون مالکان ۲۸۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و عملیات اجرایی حدود ۳۰۰ واحد تخریبی، آغاز شده است؛ بنیاد مسکن وعده داده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ خانه‌های تعمیری و تا پایان تیرماه واحدهای احداثی را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین آماری که مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه ارایه کرده ۴۶۰۰ واحد مسکونی در جریان زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که ۱۷۰۰ واحد آن احداثی (تخریبی) و مابقی تعمیراتی است. آواربرداری شهر کامل انجام شده و بنیاد کار عملیات اجرایی واحدهای احداثی را آغاز کرده است که هم اکنون عملیات اجرایی حدود ۳۰۰ واحد در شهرها آغاز و در روستاها نیز کار شروع شده است.

در ۵۰ روستا نیز ۶۸۰ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که در مجموع واحدهای مسکونی تعمیراتی بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و احداثی‌ها نیز در حال انجام است.

حدود ۲۸۰۰ نفر از افرادی که واحدهای آنها در زلزله آسیب دیده بود به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند که بانکها در حال عقد قرارداد با مالکان هستند. تاکنون ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده که به تناسب پیشرفت فیزیکی واحدها در حال واگذاری است.

حسین جنتی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ـ گفته است: در شهرها ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره همراه با ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و در روستاها نیز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ضمن تاکید بر همراهی مردم در بازسازی مناطق زلزله‌زده، اعلام کرد: برنامه بنیاد مسکن است که واحدهای تعمیراتی حداکثر تا پایان اردیبهشت امسال و همچنین واحدهای احداثی تا پایان تیرماه سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

بنابراین گزارش، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …