قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت تحت تاثیر امیدواری به توافق تولیدکنندگان اوپک و متحدانشان در مذاکرات فردا برای کاهش تولید و تقویت بازار، در معامات روز چهارشنبه بیش از یک دلار صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۵ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۳.۶ درصد کاهش قیمت بسته شده بود.

 بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۳۰ سنت معادل ۵.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۴ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۹.۴ درصد نزول کرده بود.

انتظار می رود کنفرانس ویدیویی روز پنج شنبه میان اوپک و متحدانش از جمله روسیه نتیجه موفقیت آمیزی نسبت به مذاکرات مارس داشته باشد. مذاکرات قبلی این تولیدکنندگان در خصوص میزان کاهش تولید به شکست انجامید و باعث آغاز جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه شد.

اما تردیدهایی درباره نقش آمریکا در هر گونه محدودیت عرضه وجود دارد. کیم کوانگ رائه، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ فیوچرز در این باره گفت: پیوستن آمریکا به هر گونه محدودیت عرضه موضوع اصلی مورد توجه در نشست اوپک مانده و قیمت نفت به دلیل انتظار بازار برای روشن شدن نتیجه این دیدار در نوسان مانده است.

عربستان سعودی و روسیه احتمالا برسر کاهش تولید به توافق خواهند رسید اما این توافق به این بستگی خواهد داشت که آیا آمریکا با کاهش تولید همراهی خواهد کرد یا خیر. وزارت انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تولید آمریکا بدون اقدام دولت رو به کاهش گذاشته است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا ۴۷۰ هزار بشکه در روز و تقاضا حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند.

گزارش روز سه‌شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم آوریل ۱۱.۹ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۷۳.۸ میلیون بشکه رسیده است.

با کاهش تقاضا برای سوخت در پی شیوع ویروس کرونا، ذخایر بنزین هم طی این مدت ۹.۴ میلیون بشکه افزایش یافت که بزرگترین افزایش هفتگی از ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

بر اساس گزارش رویترز، هیات دولت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای، درخواست این کشور برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس را ادامه تلاشهای پیشین برای دستیابی به توازن و ثبات بازار خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …