لابی ابرغول نفتی آمریکا برای تسهیل تحریم‌های ونزوئلا

شرکت شورون سرگرم مذاکره با وزارت خارجه آمریکا درباره امکان تسهیل تحریم‌هایی است که در زمان ترامپ علیه صنعت نفت ونزوئلا وضع شدند.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این ابرغول نفتی آمریکایی که به مدت چندین دهه در ونزوئلا فعالیت داشت سرگرم مذاکره با مقامات دولت بایدن برای دریافت معافیت از تحریمها علیه این کشور آمریکای جنوبی است.

آخرین معافیت وزارت خزانه داری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ صادر شد و به شورون اجازه داد تا سوم ژوئن سال ۲۰۲۱ در ونزوئلا بماند.

مایکل ویرث، مدیرعامل شورون سال گذشته اظهار کرده بود این شرکت ونزوئلا را ترک نمی کند اما به الزامات دولت آمریکا عمل می کند. شورون چند ماه بعد ۲.۶ میلیارد دلار ضرر و زیان مربوط به سرمایه گذاری در ونزوئلا  که ناشی از ابهامات پیرامون فضا و دورنمای کلی فعالیت در این کشور بود را متحمل شد و بزرگترین ضرر چند دهه گذشته را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ گزارش کرد.

اکنون شورون و شرکت ریلاینس اینداستریز هند سرگرم مذاکره با مقامات وزارت خارجه آمریکا برای کاسته شدن از شدت سیستم تحریمها از سوی دولت جو بایدن هستند. نخستین درخواست آنها از دولت آمریکا موافقت با سواپ نفت با ونزوئلا است که تحت آن شرکتهای مذکور نفت ونزوئلا را در برابر تامین دیزل برای این کشور دریافت می کنند.

سواپ نفت در برابر دیزل در اکتبر سال ۲۰۲۰ از سوی دولت ترامپ ممنوع شد.

ری فوهر، سخنگوی شورون به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت مدام در تماس با دولت آمریکاست تا مطمئن شود در پایبندی کامل با همه قوانین و مقررات قرار دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چند روز پیش از روی کار آمدن دولت بایدن، رویترز خبر داده بود واردکنندگان نفت ونزوئلا و مدیران شرکتهایی که سوخت برای ونزوئلا فراهم می کردند و گروههای بشردوستانه به دنبال درخواست از دولت جدید آمریکا برای موافقت با سواپ نفت در برابر دیزل هستند. اسناد شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد که این کشور از نوامبر واردات دیزل نداشته است و شرکت مشاوره گاز انرژی آمریکای لاتین هشدار داده که ذخایر دیزل ونزوئلا تا مارس یا آوریل به پایان خواهد رسید. ونزوئلا برای واردات سوخت به خصوص بنزین به ایران متکی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …