لطفی: وضعیت مسکن غیرقابل کنترل شده است

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل تورم اظهار کرد: تورم افسارگسیخته سفره فقرا را کوچک‌تر و سفره ثروتمندان را رنگین‌تر کرده است.

 به گزارش ایسنا، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات اقتصادی کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رییس بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت و آقای همتی تورم افسارگسیخته سفره فقرا را کوچک‌تر و سفره ثروتمندان را رنگین‌تر کرده است. اگرچه تحریم‌ها اثر سوئی بر این تحریم‌ها داشته ولی اقدامات بانک مرکزی کنترل کننده نبوده و شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مقرر بود ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص دهند، ولی در گزارشات دیوان محاسبات شاهد بودیم که این ارز به کالاهای اساسی تخصیص پیدا نکرده و هدر رفته است. قرار بود دولت رکود اقتصادی را مدیریت و اشتغال را رونق بدهد ولی همچنان با رکود اقتصادی مواجه بوده و با وجود سال جهش تولید جهشی را در تولید شاهد نبودیم و با موانع تولید هم مواجه هستیم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه قرار بود شاهد آمایش سرزمینی در مناطق مختلف کشور باشیم ولی با وجود پتانسیل‌های مختلف این مناطق در امر سرمایه‌ گذاری موضوعی را شاهد نبودیم. مجلس دهم قانون سود مرکب را بارها تصویب و بارها اصلاح کرد ولی هیچ بانکی یا آن را اجرا نکرد و یا اگر اجرا کرد ناقص اجرا کرد.  مشکل ارز تولید کنندگان برطرف نشده و از سویی دیگر سامانه جامع پرداختی کارکنان دولت راه‌اندازی نشد و هنوز برخی از اعضای هیات مدیره‌ها حقوق نجومی دریافت می‌کنند و با این وجود شاهد تبعیض میان کارکنان دولت هستیم.

لطفی بیان کرد: وضعیت مسکن غیرقابل کنترل شده است. اقشار فقیر نه تنها قادر به تامین مسکن نیستند بلکه در تامین اجاره نیز دچار مشکلاتی هستند. عدم توجه به وضعیت عمران روستاها و حذف قیر یارانه‌ای از بودجه سال ۱۳۹۹ و مشکلات اقتصادی منجر به مهاجرت به شهرها شده است که ما افزایش حاشیه‌نشینی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: وجود مافیای خودرو که بخشی از آن در دست دولت نیست باعث شده شرکت‌های تولید خودرو محصولات بی‌کیفیت به دست مردم بدهند. مردم بلاتکلیف هستند و آنهایی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند موفق به دریافت خودروی خود نیستند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشاورزان اسیر سیاست‌های اشتباه وزارت جهاد کشاورزی بوده و با توجه به نوسانات قیمت محصولات بلاتکلیف هستند. لازم است دولت به این مواردی که ذکر کردم توجه لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …