مادر کرونایی نوزاد سالم به دنیا آورد/پادتن کرونا در بدن نوزاد سرنخی برای تولید واکسن

یک مادر چینی که در دوران بارداری به کووید-۱۹ مبتلا شده بود، نوزاد خود را کاملا سالم و عاری از کروناویروس جدید به دنیا آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک زن در استان هوبی چین که به کووید-۱۹ مبتلا شده بود، پسری سالم و دارای آنتی‌بادی یا پادتن‌های کروناویروس به دنیا آورد و پزشکان می‌گویند که پادتن‌ها از مادر به نوزاد منتقل شده‌اند.

این مادر در اوایل ماه آوریل با وجود عدم بروز هیچ علائمی، متوجه شد که به کووید-۱۹ مبتلا شده است. وی تحت یک معالجه ۱۰ روزه قرار گرفت و به طور کامل بهبود یافت.

سپس در تاریخ ۳۰ مه، پسری سالم به دنیا آورد. اکنون هم حال این مادر که نخستین زایمان خود را تجربه کرد و هم حال نوزادش خوب است و هم اکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند و آزمایش کرونای هر دو نفر نیز منفی شده است.

علاوه بر اینکه نتیجه آزمایش کروناویروس نوزاد منفی شد، نتایج غربال‌گری این کودک تازه متولد شده نشان داد که وی با پادتن‌های کروناویروس متولد شده است.

محققان بیمارستان در حال حاضر قصد دارند تحقیقات بیشتری را در این مورد انجام دهند و امیدوار هستند که به یافته‌های جدیدی برای تولید واکسن کووید-۱۹ برسند. ضمن اینکه در طول شیوع این بیماری همه‌گیر همواره این بحث مطرح بوده است که آیا مادران باردار مبتلا به کروناویروس این ویروس را به فرزندان خود منتقل می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …